GenelSağlık

Uzmanından kalp hastalığı riskini azaltmak için “doğru beslenme” tavsiyesi

Medicana Avcılar Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı, Uzm. Dr. Naser Can, kardiyovasküler sağlığını korumak için önemli 7 davranış olduğunu belirterek, "Bunlar arasında; egzersiz, doğru beslenme, düşük kan basıncı, kolesterolü düşürmek, kan şekerini bilmek, sağlıklı bir kiloyu korumak ve sigara içmemek yer alıyor." ifadelerini kullandı.

Abone Ol  
 

Medicana Avcılar Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı, Uzm. Dr. Naser Can, kardiyovasküler sağlığını güvenliğini sağlamak için mühim 7 davranış olduğunu belirterek, “Bunlar arasında; egzersiz, doğru beslenme, düşük kan basıncı, kolesterolü düşürmek, kan şekerini bilmek, sağlıklı bir kiloyu güvenliğini sağlamak ve sigara içmemek yer alıyor.” ifadelerini kullandı.

Medicana Avcılar Hastanesi açıklamasında görüşlerine yer verdiği Medicana Avcılar Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı, Uzm. Dr. Naser Can, dünya genelinde kalp hastalıklarının ve felçlerin önde gelen ölüm nedenlerinden olduğunu belirterek, “Bütün toplumlarda kalp hastalıkları ölüm nedenleri arasında en ön sıralarda gelir. Ama iyi haberler de var. Bütün kardiyovasküler hastalık vakalarının aşağı yukarı yüzde 80’i önlenebilir. Yaşam tarzınızda kolay, kolay ve hem de keyifli aktiviteler gerçekleştirme dahil birtakım farklılıklar yaparak tehlikesinizi mühim ölçüde azaltabilirsiniz.” ifadelerini kullandı.

Kalp hastalığı tehlikesini azaltmak için uygulanabilecek çoğu şey olduğunu açıklayan Can, “2010 yılında, Amerikan Kalp Derneği’nden bir eksperler komitesi, ABD’deki kardiyovasküler hastalığı azaltmak için stratejik bir plan hazırladı. Komite bilimsel literatürü araştırdı ve insanların kardiyovasküler sağlıklarını güvenliğini sağlamak için izleyebilecekleri en mühim 7 davranışı belirledi. Bunlar arasında; egzersiz, doğru beslenme, düşük kan basıncı, kolesterolü düşürmek, kan şekerini bilmek, sağlıklı bir kiloyu güvenliğini sağlamak ve sigara içmemek yer alıyor. Bu 7’li paketi daha optimal seviyelerde tutan insanlar olabildiğince iyi hayat kalitesine sahiplerdir.” değerlendirmesinde bulundu.

Can, Kovid-19 salgınında sağlıklı hayat tarzını güvenliğini sağlamak gerekliliğini belirterek, şunları kaydetti:

“Koronavirüsün ülke genelindeki topluluklarda ilerleyen etkileri ile çoğu insanı ofise, okula, bakkal ya da spor salonuna gitmelerini engel olan yeni zorluklara sebep olmuştur. Evde iken sağlıklı bir hayat tarzını sürdürmeye yardımcı olacak egzersizler yapılmalıdır. Evde dönem antrenmanı oluşturun. Atlama krikoları, lunges ya da yerinde koşu gibi evde yapabileceğiniz üç ya da dört egzersiz seçin. Her egzersizi kısa Aralıklarla yapın ve dönemi iki ila üç kez tekrarlayın.

Günlük aktivitelerinizin temellerini hatırlayın: sigara içmeyin, dengeli beslenin, uykunuza ilgi edin, ellerinizi en az 20 saniye süresince sabun ve suyla sık sık yıkayın, öksürüğünüzü ya da hapşırmalarınızı bir mendille örtün ve sonrasında dokuyu atın, hastaysanız işten uzak durun, yüzeylere dokunmaktan kaçının, yüzünüze dokunmamaya çalışın ve gözle görülür hasta görünen insanlardan kaçının.”

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri