Genel

Turkcell 9 ayda 1,1 milyon net faturalı müşteri kazandı

Turkcell, bu senenin 3. çeyreğinde 1,2 milyar lira net kar ve 7,6 milyar lira gelir elde ederken, senenin 9 ayında 1,1 milyon net faturalı müşteri kazandı.

Abone Ol  
 
70 / 100

Turkcell, bu senenin 3. çeyreğinde 1,2 milyar lira net kar ve 7,6 milyar lira gelir elde ederken, senenin 9 ayında 1,1 milyon net faturalı müşteri kazandı.

Turkcell’in 9 aylık finansal sonuçları, düzenlenen basın toplantısında açıklandı.

Buna göre, Turkcell Grubu’nun senenin üçüncü çeyreğinde konsolide bazda toplam gelirleri, geçtiğimiz senenin aynı dönemine kıyasla yüzde 16,1 artışla 7,6 milyar liraya ulaştı.

Aynı dönemde şirketin faiz, amortisman ve vergi öncesi karı (FÖVÖK) 3,4 milyar lira düzeyinde gerçekleşirken, FAVÖK marjı yüzde 44,4’e yükseldi. Faiz ve vergi öncesi karı (FVÖK) da 1,88 milyar liraya yükselen şirketin, FVÖK marjı yüzde 24,5 oldu.

Turkcell’in bu senenin üçüncü çeyreğinde net karı geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre yüzde 51,1 artarak 1,2 milyar liraya yükseldi. Mobil bileşikte müşteri başına düşen gelir (ARPU) büyümesi de yüzde 14 yükselişle 52 liraya ulaştı.

Son çeyrekte faturalı müşteri bazını net 317 bin artıran Turkcell’in senenin 9 ayında ise net faturalı müşteri sayısı 1,1 milyon artırmış oldu.

– “Milletimizin Turkcell’i tercih etmesi en büyük motivasyon kaynağımız”

Toplantıda konuşan Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, Turkcell’in müşterilerin ihtiyaçlarına yanıt veren ve sektöre liderlik eden çözümleri vasıtası ile senenin 9 ayında 2019’un aynı dönemine göre 1,1 milyon net faturalı müşteri kazandığını söyledi.

Dijital dönüşümün ivme kazandığı 3. çeyrekte Turkcell olarak tüm metriklerde kuvvetli bir büyüme gösterdiklerini altını çizen Erkan, “Bu dönemde hem altyapımız hem de yenilikçi dijital servislerimizle müşterilerimizin yanısıra olduk. Sadece bu çeyrekte 317 bin faturalı müşteri daha ‘Turkcell’ dedi. Böylece senenin başından beri 1,1 milyon net faturalı müşteri kazanmış olduk. Milletimizin Turkcell’i tercih etmesi en büyük motivasyon kaynağımız.” diye konuştu.

Erkan, yeni normale geçiş dönemi olan bu süreçte dijital dönüşüme uyum gerçekleştiren iş modelleri ve dijital servisleri vasıtası ile beklentilerin üstünde sonuçlara imza attıklarını aktararak, şunları kaydetti:

“Turkcell tarihinin en başarılı 3. çeyrek sonuçlarından birini aldık ve yıl sonu için tespit ettiğimiz hedeflerimizi yukarıyayaya yönde güncelledik. Genellikle pandemi döneminde yükselen dijital kullanımı ve değişen müşteri bağımlılıklarını yakından takip ettik. Müşterilerimizin fiber hızında internet ihtiyacına yanıt veren Superbox ürünümüzün abone sayısı bu çeyrekte 60 bin artışla 551 bine ulaştı. Bu aynı vakitte geçtiğimiz senenin aynı dönemindeki müşterinin 2,5 katı manasına geliyor. Dijital satış kanallarımıza olan ilgi de her geçtiğimiz gün artıyor. Sabit işimiz hariç Turkcell Türkiye bireysel satışlarında dijital kanallarımızın payı yüzde 12 olarak gerçekleşti. Dijital kanallarımız üstünden yapılan siparişlerin satışa dönme seviyesi senelik bazda 2 katı olurken, aylık ortalama ziyaretçi sayımız ise 28 milyon olarak gerçekleşti.”

– “Güçlü sonuçlarla yıl sonu hedeflerini yukarı yönlü güncelledik”

Murat Erkan, Turkcell’in kuvvetli iş modeli ve etkin bilanço yönetiminin pandeminin sonrasında yeni dönemde hızlı büyümeyi de beraberinde getirdiğini vurguladı.

Üçüncü çeyrekte Turkcell’in Ukrayna’daki operasyonlarının karlı büyüme gösterdiğini açıklayan Erkan, Belarus, Ukrayna ve KKTC operasyonlarından elde edilen gelirin geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre yüzde 25,3 artışla 658 milyon liraya ulaştığını ifade etti.

Erkan, Turkcell’in açıkladığı bu kuvvetli sonuçlarla 2020 sonu hedeflerini yukarıyayaya yönlü güncellediği verisini vererek, “Şirket konsolide gelir büyümesi hedefini yüzde 14-15 aralığına, FAVÖK marjı hedefini yüzde 41-42 aralığına, FVÖK marjı hedefini ise yüzde 20-21 aralığına yükseltti. Güncellenen hedefler, Turkcell’in 2020’ye başlarken tespit ettiği hedefleri pandeminin etkilerine karşın yakalayacağına işaret ediyor.” dedi.

– “Dijital servisler yenilikçi çözümlerle büyümeye devam ediyor”

Murat Erkan, Turkcell dijital servislerinin inovatif özellikleriyle öne çıkan yeni çözümleriyle tekil bazda kuvvetli büyümesini sürdürdüğünü ifade etti.

Yılın 3. çeyreğinde Turkcell’in dijital servislerinin tekil gelir bazında yıldan seneye yüzde 28 büyürken, Turkcell’in dijital servislerine yenilerini eklemeye devam ettiğine ilgi çeken Erkan, şunları söyledi:

“Turkcell mühendisleri doğrultusundan tasarlanan ve TV izleme tecrübesini dönüştüren Android TV çözümü ‘TV+ Ready’ ürünü takıldığı televizyonu akıllı TV’ye dönüştürüyor. TV+ Ready içindeki TV+ programı vasıtası ile kullanıcılar 150’den çok canlı TV kanalına ve binlerce filme diledikleri her ekrandan ulaşabiliyor. Uzaktan toplantı tecrübesini bir üst civara taşıyan BiP Meet ise kullananlara kişisel verilerini korurken, hızlı ve güvenilir biçimde uzaktan toplantı yapabilme olanağı tanıyor. Turkcell’in 3. çeyrekte kullanıma tanıttığı bir başka yeni servis ise dosya transfer hizmeti lifebox transfer oldu. lifebox transfer vasıtası ile kullanıcılar paylaşmak istedikleri dosyayı e-posta adresi vasıtasıyla karşı tarafa güvenilir bir şekilde gönderebiliyor.”

– Paycell programının aktif kullanıcı sayısı 4,6 milyon oldu

Murat Erkan, Turkcell’in kullanıcılarına ve üye iş yerlerine geniş yelpazede çözümler yayınlayan techfin platformu Paycell’in ödeme deneyimlerini uçtan uca değiştirdiğini vurgulayarak, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Dijital dönüşümün hızlı şekilde değiştirdiği bağımlılıklarımızdan birisi de dijital ödeme tarafında yaşanıyor. Bu dönemde ödeme bağımlılıkları dijitalleşen kullanıcılar Paycell’i tercih etmeyi sürdürdü. Paycell uygulamamızın aktif kullanıcı sayısı üçüncü çeyrek itibarıyla 4,6 milyon oldu. Toplam işlem hacmi 2,2 milyar lira olarak gerçekleşen Paycell platformumuzun takım dışı gelir büyümesi senelik bazda yüzde 85’lik artış gösterdi. 2020’nin üçüncü çeyreğinde 11 bin üye iş yerinde kullanılan Paycell ile maliyet ve verimlilik üstünlükleri gerçekleştiren mevzuatlara makul ve Gelir İdaresi Başkanlığı’na müracaatte tespit edilen ilk Android POS cihazı Paycell Android POS’u da müşterilerimizin kullanımına sunduk.”

Kurumsal müşterilerine uçtan uca dijital dönüşüm hizmeti yayınlayan Dijital İş Servisleri’nin gelirlerinin üçüncü çeyrekte geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre yüzde 40 arttığını belirten Erkan, şirketlerin dijital dönüşümüne bulut teknolojileri, veri merkezi hizmetleri, siber güvenilirk, bilgi teknolojileri ve nesnelerin interneti alanlarında katkı sağladıkları söyledi.

Erkan, Dijital İş Çözümleri kapsamında özel sektör şirketleri ve kamu kuruluşlarının dijital dönüşüm yolculuklarında süreçleri hızlandırdıklarını ifade ederek, “Sağlık sektörünün dijitalleşmesi adına 2017’de Yozgat Şehir Hastanesi’yle başladığımız süreçte yakın vakitte açılışı gerçekleşecek Tekirdağ Şehir Hastanesi’yle bir arada toplam 7 hastanenin dijital altyapısını biz sağlıyoruz. 3. çeyrekte kurumlar için sunmaya başladığımız güvenilir dijital imza ve dijital evrak çözümlerimiz ile sektörde lider olmaya devam ediyoruz.” şeklinde konuşmasını tamamladı.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri