EkonomiGenel

Şirket içi dijital uygulamalar salgınla mücadelede firmalara büyük fayda sağlıyor

Borusan Mannesmann Dijital Teknolojiler Genel Müdür Yardımcısı Muammer Kızılaslan, salgınla mücadelede şirketleri için geliştirdikleri "Sağlık Olsun" uygulamasına dair, "Çalışanlarımızın sağlığını korumamıza, pozitif psikoloji yaratmaya, iş yerlerimizi pandemiye karşı daha güvenilir bir duruma getirmemize ve kurumsal düzeyde iş sürekliliğimizi korumamıza çok mühim katkıda bulunuyor." dedi.

Abone Ol  
 
62 / 100

Borusan Mannesmann Dijital Teknolojiler Genel Müdür Yardımcısı Muammer Kızılaslan, salgınla mücadelede şirketleri için geliştirdikleri “Sağlık Olsun” uygulamasına dair, “Çalışanlarımızın sağlığını korumamıza, pozitif psikoloji yaratmaya, iş yerlerimizi pandemiye karşı daha güvenilir bir duruma getirmemize ve kurumsal düzeyde iş sürekliliğimizi korumamıza çok mühim katkıda bulunuyor.” dedi.

Kızılaslan, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, salgının ilk haftalarında geliştirdikleri Sağlık Olsun uygulamasına dair deneyimlerini aktardı.

Uygulamanın, teknolojik çözümlerin tanıttığı yarar yönünden numune teşkil ettiğini belirten Kızılaslan, “Bu uygulama, çalışanlarımızın sağlığını korumamıza, pozitif psikoloji yaratmaya, iş yerlerimizi pandemiye karşı daha güvenilir bir duruma getirmemize ve kurumsal düzeyde iş sürekliliğimizi korumamıza çok mühim katkıda bulunuyor.” şeklinde konuştu.

Kızılaslan, programın yararlarına dair, “İlk kurguladığımızda, mümkün vakaların ilişkili taramaları için nerdeyse bir gün harcıyor ve ‘Acaba birini atladık mı?’ endişesi taşıyorken, şimdilerde en geç yarım saat ortamında bütün ilişkili vakaları teşhis edebiliyoruz. Genellikle vakaların arttığı bu dönemde, semptom gösteren şüpheli vakaları ya da aile,arkadaş,çevreden ilişkili çalışanlarımızı önceden teşhis etmek, diğer çalışanlara mümkün bir bulaşma tehlikesini engellemek ve karantinaya saatinde almakta yüzde yüz iyileşme sağlıyoruz.” diye konuştu.

– “260 bin anket, 4 milyon soru cevaplandı”

Ellerindeki bilgilere göre uygulamalarının benimsendiğini ve etkin bir şekilde işlediğini kaydeden Kızılaslan, çalışanlarla iletişimi sağlamlaştırmak için üst idare ve her düzeydeki diğer yöneticilerle şirket içindeki iletişimlerini dijital platformlar üstünden sağladıklarını ifade etti.

Dijitalleşme ile alakalı çalışmalarına dört değişik perspektiften yaklaştıklarını dile getiren Kızılaslan, “Müşteri merkezlilık, operasyonel mükemmellik, insan ve kültür, son olarak da proses ve organizasyon. İnsan ve kültür bölümünde ‘dijital mindset’ meydana getirmek için değişik inisiyatifler başlattık. Bunlara numune olarak dijital çözümler üstünde çalışan gönüllülük ekiplerimizden, yaşam boyu öğrenme misyonumuzdan, disiplinler arası çalışmalarımızdan ve çevik program geliştİrme (Agile) yaklaşımlardan bahsedebiliriz. Bu uygulamalar vasıtası ile olabildiğince büyük bir gelişim kaydettik.” dedi.

Sağlık Olsun uygulamasını mayısta ilk defa kullandıklarında yaşananlara değinen Kızılaslan, “Erken semptom belirlenmesi için uygulamamızın anket kısmının her gün kesintisiz doldurulması gerekiyor. Bunun bir bağımlılık durumuna gelmesi her yeni bağımlılıkta bulunduğu gibi belirli bir vakit aldı. Biz şirket olarak pes etmeyerek ve programın tüketimini olabildiğince kullanıcı arkadaşı tasarlayarak çalışanların kabullenmesini sağladık. Hem de tüketimi İş güvenilirği kuralı olarak tanımlamamız da bu sürece katkıda bulundu.” ifadelerini kullandı.

Kızılaslan, bu uygulamayla bugüne kadar aşağı yukarı 260 binin üstünde anketin yanıtlandığını vurgulayarak, “4 milyona yakın soru cevaplandı ve hekimlerimiz her bir çalışanımız ile en az bir kere görüşme yaptı. Bugüne kadar servise binerken kullanmak üzere toplam 192.642 QR kod üretildi.”dedi.

– “İhtiyaç duyan herkesle paylaşmaya hazırız”

Sağlık Olsun programıyla iş yeri doktorlarının üstünden büyük bir iş yükünü aldıklarını belirten Kızılaslan, şunları söyledi:

“Artık hekimlerimiz gereksinimi olabilecek kişilere daha kısa sürede ulaşabiliyor. Uygulamamızla bu zor dönemde elde ettiğimiz başarının temelinde, çalışanımızı koruma ve destek olma kararlılığımız, hızlı çözüm üretmek ve çalışan iletişimi büyük rol oynuyor. Çelik pazarında dijitalleşmeyle alakalı ciddi çalışmalar yapıldığını görüyorum. Her ne kadar diğer sektörlerde bulunduğu gibi yıkıcı yüzüyle şimdilik bize ulaşmamış olsa da farkındalık üst düzeyde. MESS Teknoloji Merkezi’ni ziyaret ettim ve dünyada aynısı olmadığını düşünüyorum. Genellikle endüstri 4.0 altında tarifleyebileceğimiz üretim merkezli dijital çalışmalar iç acıcı ve ilgilenen şirketlere bilgi edinmek için güzel bir imkân sağlıyor. Pandeminin, dijital dönüşümün katalizörü bulunduğunu görüyoruz.”

Firmalarının Türkiye’nin bel kemiğini meydana getiren endüstri şirketlerinden biri bulunduğuna değinen Kızılaslan, “Dolayısıyla çarkların dönebilmesi için çalışanımızı en üst civarda koruyarak üretime devam etmek zorundayız. Uygulamamızın bütünsel yaklaşımıyla bizden kaynaklanan bir tekleme yaşamadık. Mobil uygulamamız iş dünyasının da olabildiğince dikkatini çekti. Bundan sevinç ve gurur duyuyoruz. Sağlık Olsun, çalışan sağlığından taviz vermeden, daha güvenilir şekilde çalışmamıza ve bu süreci yönetmemize yardımcı oluyor. Böyle bir uygulamaya ihtiyaç duyan bütün kurumlara destek olmaya ve bilgi birikimimizi paylaşmaya hazırız.” dedi.

Kızılaslan, şirket içi eğitimlerini de “Techstation” isimli platformda birleştirdiklerini belirterek, “Eğitim ve Gelişim Birimi doğrultusundan yönetilen bu platformda çalışanlarımız için gelişim planı oluşturuluyor ve her çalışanın alması gereken eğitimler o çalışana atanarak tamamlanıyor. Aynı vakitte her bir çalışan kendisi için ihtiyaç duyduğu eğitimi bu portal üstünden talep edebiliyor ya da bu tür bir eğitim modülü varsa seçim yaparak alabiliyor. Eğitimlerin içerikleri konunun uzmanı olan eğitmenler doğrultusundan hazırlanıyor ve her eğitim sonucunda imtihan yapılıyor.” diye konuştu.

– “Olası bütün doğal afetler için hazırlandı”

İklim değişimi ve kutup buzlarının erimesi gibi nedenlerle salgın ve doğal felaketlerin artmasının öngörüldüğünü anımsatan Kızılaslan, “Olası bir büyük deprem önümüzdeki 20 yıl içinde İstanbul için bekleniyor. Dolayısıyla Sağlık Olsun uygulamamızı bunları öngörerek geliştirdik. Genellikle iş güvenilirliği bölümünde değişik geliştirmelerde bulunduk. Mesela mümkün bir deprem halinde bir bileklik vasıtası ile toplanma bölümünde bulunun bütün çalışanları anlık teşhis edebiliyoruz.” dedi.

Aynı bileklik üstünde teşhis edilen ilk yardım tuşu ile, çalışanların anlık yardım talebinde bulunabildiğini açıklayan Kızılaslan, “Üç eksenli ivme jiroskop ile düşme ve hareket etmemezlik halinde, çalışanımıza hemen ulaşabiliyoruz. Kovid-19’a karşı mücadele olarak başlattığımız bu çalışmanın, çok kapsamlı bir çözüme dönüştüğünü söyleyebilirim.” şeklinde konuştu.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri