Genel

‘Simgelerin köprüsü’nün Asya yaklaşım viyadük çalışmaları sürüyor

Hizmete girdiğinde "Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak, renkleri, figürleri ve başka özellikleriyle "simgelerin köprüsü" olacak proje amacıyla Çanakkale'nin Lapseki ilçesi Şekerkaya ve Gelibolu ilçesi Sütlüce şantiyelerinde çalışmalar süratle sürüyor.

Abone Ol  
 
56 / 100

Hizmete girdiğinde “Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü” unvanını alacak, renkleri, figürleri ve başka özellikleriyle “simgelerin köprüsü” olacak proje amacıyla Çanakkale’nin Lapseki ilçesi Şekerkaya ve Gelibolu ilçesi Sütlüce şantiyelerinde çalışmalar süratle sürüyor.

Gemiyle aşağı yukarı 35 dakikada katedilen Boğaz geçişini 6 dakikaya indirecek köprünün bilhassa yaz sezonu gibi yoğun dönemlerde uzun vasıta kuyruklarını ortadan kaldırması bekleniyor.

“Çanakkale Boğazı’nın gerdanlığı” olarak nitelendirilen köprüde, her iki yakada suyun amacıyladeki blokların üst üste yerleştirilmesiyle hazırlanan ve Türk bayrağını simgeleyen kırmızı beyaz renklere sahip ayakların tamamlanmasıyla başka çalışmalara ağırlık verildi.

Lapseki bölgesindeki çalışmalarda ise otoyol bağlantıları, köprü ve menfez gibi bağlantı ara elemanlarının inşası devam ediyor.

İstanbul ve Balıkesir’e bağlanacak yollarda kullanılacak gişeler, ara yollar ile kavşak bağlantılarının inşası amacıyla de çalışma yürütülüyor.

İtme sürme tekniği ile yapım çalışmaları devam eden Asya yaklaşım viyadüğünün sağ tabliyesinin 38, sol tabliyesinin 37 metrelik bölümü bitirildi. Tabliyelerin tamamlanmasıyla köprünün karadan deniz ile bağlantısının olduğu nokta birleşecek.

Deniz Zaferi’nin 107’nci sene dönümünde açılacak

İki ayak aralığı Cumhuriyet’in kuruluşunun 100’üncü seneyle anlamlandırılarak 2023 metre olarak plan edilen 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de ilgi çekiyor.

Köprünün kule bağlantıları ve unsurları, Türk bayrağının renkleri olan kırmızı ve beyaza boyanacak. Her iki yakada 333’er metre yüksekliğindeki kulelerin üst alanı da Seyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşları’nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde yapılacak.

Orta açıklığı 2023 metre, 770’er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle, Çanakkale Boğazı’nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması planlanıyor.

“2×3” şeritle hizmet verecek köprünün tabliyesi 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki doğrultusunda bakım tamir hedefiyle kullanılacak yürüme yolları bulunacak.

Köprü amacıyla 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.

Çanakkale Deniz Zaferi’nin 107’nci sene dönümüne rastlayan 18 Mart 2022’de açılması plan edilen köprü, uluslararası bir koridorun da tamamlayıcısı olacak. Köprü, Avrupa’dan gelip Türkiye’nin dört bir yanına gidecek sürücü ve yolcular doğrulusunda yoğun olarak kullanılacak.

Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü, ülke nüfusunun mühim bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege mekanlarındaki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlayacak. Köprü, söz hususu bölgelerde ekonomik gelişime, sanayinin gereksinim duyduğu dengeli bir düzenleme ve yapılanmanın oluşturulmasına imkân verecek.

Etiketler

Admin

Ajans Haberlerini Naklen Sizlere Aktarıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri