EkonomiGenel

Pandeminin değiştirdiği tüketici davranışları “kasım indirimlerini” de etkiledi

Simon-Kucher&Partners’ın dünya genelinde gerçekleştirdiği incelemeye göre "Kasım İndirimleri" ve "Siber Pazartesi" bütçeleri geçtiğimiz yıldan bu yana azalsa da çevrimiçi alış veriş ve anlık ilerleyen satın almalar artış gösterdi.

Abone Ol  
 
68 / 100

Simon-Kucher&Partners’ın dünya genelinde gerçekleştirdiği incelemeye göre “Kasım İndirimleri” ve “Siber Pazartesi” bütçeleri geçtiğimiz yıldan bu yana azalsa da çevrimiçi alış veriş ve anlık ilerleyen satın almalar artış gösterdi.

Küresel strateji ve pazarlama danışmanlığı şirketi Simon-Kucher&Partners doğrultusundan yapılan “Küresel Kasım İndirimleri Dönemi Araştırması” başta kasım ayında yapılan Kasım İndirimi dönemi olmak üzere, Siber Pazartesi gibi başka indirim günlerinin de dünya genelinde popülerliğini artırmaya devam ettiğini gösterdi. Simon-Kucher&Partners uzmanları, perakendecilere sadece indirimlere iltimat etmek yerine, stratejik promosyonlara ve çapraz satış fırsatlarına odaklanmalarını önerdi.

Kasım İndirimleri kış döneminde en çok takip edilen satış faaliyeti olarak görülüyor. Bununla bir arada anket, yapıldığı bütün ülkelerde bu dönemde satın alma istekliliğinin yüzde 50’nin üstünde bulunduğunu, yalnız bu miktarın yıldan seneye azalma eğilimini işaret etti. 14 ülkede 11 binden çok tüketicinin katılımı ile yapılan çalışma, pandeminin gelecek alış veriş sezonunda tüketici alış veriş davranışları üstünde mühim bir tesire sahip bulunduğunu gösteriyor.

Araştırma sonuçlarında bütün ülkelerde tüketicilerin yüzde 60’ından çoğu pandeminin alış veriş davranışlarını etkilediği konusu ile alakalı hemfikir. En çok göze çarpan değişiklikler arasında, emniyet nedenleriyle çevrimiçi alış verişe geçiş, mahalli alış verişe/mahalli ürün seçimlerine daha çok vurgu ve kış dönemi alış verişi esnasında tasarruf etmek için Kasım İndirimleri dönemine daha kuvvetli bir odaklanma yer alıyor.

– Kasım İndirimleri, yılbaşı tatili alış veriş sezonuna hakim

Ankete katılan bütün ülkelerde, iştirakçilerin ciddi bir çoğunluğu Kasım İndirimleri’ni bildiğini ve takip ettiğini dile getirdi. Araştırmanın yapıldığı 14 ülkenin 6’sında (Almanya, İspanya, Hollanda, İsveç, Birleşik Krallık ve Birleşik Arap Emirlikleri), ankete katılanların tamamı indirimleri bildiğini söylerken, Türkiye’de de bu miktar yüzde 97 olarak karşımıza çıkıyor. İndirimlerin en düşük tanınma düzeyine sahip bulunduğu ülkeler ise yüzde 87 ile Çin ve yüzde 84 ile Avustralya oldu.

İndirimleri takip eden pazartesi günü çevrimiçi alış veriş sitelerinde yapılan “Siber Pazartesi” ile alakalı farkındalık biraz daha düşük kalırken, 14 ülkenin 11’inde yanıtlayanların çoklığı bu alış veriş faaliyetinden haberdar. Siber Pazartesi bilinirliği konusu ile alakalı en geride kalan ülkeler ise yüzde 40 ile Suudi Arabistan ve yüzde 34 ile Türkiye oldu.

Pandemi, bütün ülkelerde küresel alış veriş harcamalarında bir düşüşe yol açarken, Kasım İndirimi ve Siber Pazartesi günlerinde alış veriş için ortalama harcama miktarının 230 ile 300 dolar arasında bulunduğu gözlendi. En yüksek bütçeye sahip ülkeler Danimarka, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri olurken, Avustralya ve Yeni Zelanda en düşük bütçeleri oluşturdu. 14 ülke arasında harcama büyüklüğüne göre 2020 senesinde Türkiye 7’nci sırada yer aldı.

– Online alış verişte artan trend devam ediyor

Tüketici seçimleri incelendiğinde, ülkelerin çoğunda tüketicilerin çevrimiçi alış verişe yöneldiği görüldü. Çin, çevrimiçi alış verişin en tanınmış bulunduğu ülke olurken, ankete katılan Çinlilerin yüzde 70’i indirim zamanlarında çevrimiçi alış veriş gerçekleştirmeyi planladığını söyledi. Yeni Zelanda, Hollanda ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde ise tercihler offline alış veriş tarafında oldu.

Türkiye’de ise çevrimiçi ve offline alış veriş tercihi başka ülkelere miktarla daha dengeli. Türkiye’de Kasım İndirimi alış verişlerinde tüketici davranışları incelendiğinde, geçtiğimiz yıl tüketicilerin yüzde 19’u sadece çevrimiçi kanaldan alış veriş gerçekleştireceğini söylerken, bu yıl bu miktar yüzde 31’e yükseldi. Yüzde 52’lik kesim ise çevrimiçi ve fiziksel kanalı bir arada kullanabileceklerini dile getirdi.

– “Promosyon stratejisi ile ticari strateji uyumlu olmalı”

AA muhabirine anketin sonuçlarını değerlendiren Simon-Kucher&Partners İstanbul Ofisi Direktörü Okan Çetintürk, denetimli “promosyon etkileşimi”nin harcamalar düştüğü dönemde sürdürülebilirlik tarafından markaların ilgi etmesi gereken en mühim konulardan biri bulunduğunu belirtti.

Promosyonların belirlenmesi sürecinde ele alınması gereken birkaç mühim nedene değinen Çetintürk, şunları söyledi:

“Unsurlardan ilki promosyon stratejisi ile ticari stratejinin uyumlu olması. Yeni müşteri kazanma suretiyle alınması gereken aksiyonlar ile sahip olunan müşterilerin sepetlerini büyütme suretiyle alınması gereken aksiyonlar farklılaşıyor. İkinci neden ise promosyonun amaçladığı müşteri segmentinin net bir şekilde belirlenmesi. Hedeflenen segmente ve stratejiye makul olacak şekilde değişik promosyon komünikasyonlarının tasarlanması ve test edilmesi gerekiyor. Yapılacak testler neticesinde da hem adetsel yönden hem de yatırım dönüşünde en yüksek tesiri gerçekleştiren promosyonların tüketiciye süregelen şekilde sunulması gerekiyor.”

Çetintürk, çevrimiçi kanalların tüketiminin ve öneminin artmasıyla, şirketlere bu testleri dijital mecralarda yapma olanağı sunulduğunu belirtti.

Dijital mecrada yapılan testlerin sonuçları daha hızlı ölçümleme olanağı sunarak, başarılı olanların başka kanallarda da uygulanması fırsatını yarattığını açıklayan Çetintürk, “Bu kapsamda bir arada çalıştığımız bir şirkette faiz ve vergiler hariç kar marjında yüzde 3 artış (yüzde 3 ROS) sağladık. 100 birim cironun 3 puanı kar artışı olarak gerçekleşti.” diye konuştu.

– “Perakendeciler bu yıl geleneksel taktiklerin ötesinde düşünmeli”

Simon-Kucher&Partners İstanbul Ofisi Müdürü Öykü Elmas ise bu yıl fiziki mağazalarda daha az müşteri trafiği olması beklendiği için perakendecilerin işlemiş senelerde uyguladıkları geleneksel taktiklerin ötesinde düşünmeleri gerekliliğini söyledi.

Elmas, perakendecilerin bu yıl yapması gerekenlere dair şu şekilde konuştu:

“Bu yıl, perakendecilerin müşterilerini çevrimiçi mağazalarına çekmesinin ardından, fiziksel mağazalarda çalışanlarının rolü, mağazalara gelen trafiği satışa çevirmesi ve satın alım yapan tüketicinin harcama tutarını arttırabilmesi olabildiğince mühim. Bu hedeflere tekrar doğru ve etkili biçimde kullanılan çevrimiçi etkileşim taktikleri ile ulaşmak mümkün. Örneğin, çapraz satışları çoğaltmak için kurgulanan ‘pop-up’ uyarılar ya da etkileyiciler (influencerlar) ile yapılan canlı etkinlikler, müşteri ilişkileri idaresi dataları kullanarak plan edilen ve paylaşılan amaca yönelik kişiselleştirilmiş öneriler bunlardan bazıları.”

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri