Otomobil

Otomobil Satışları Korona Virüs Döneminde de Devam Etti

Koronavirüs pandemisi otomobil satışlarını engellemedi

Abone Ol  
 

2020 senesinin ilk yarısı içerisinde Türkiye’nin otomobil ve hafif ticari araç bazındaki toplam pazarı, geçtiğimiz senenin aynı dönemine nazaran yüzde 30,2 dolaylarına büyüme sergiledi.

Türkiye’deki otomobil ve hafif ticari taşıt pazarı 2020 senesinin Ocak – Haziran ayları arasında 2019’un aynı dönemine kıyasla yüzde 30,2 oranında büyüme gösterdi. Bu senenin Haziran ayı ölçeği ile 2019’un Haziran ölçeği kıyas yapıldığında ise söz konusu büyüme oranı yüzde 66,3 dolaylarını gördü. Bu kapsamda açıklanan veriler ışığında, 2020 Haziran dönemindeki toplam otomobil ve hafif ticari araç satışının geçen yılın Haziran ayına nazaran yüzde 66,3 oranında artış sergileyerek 70 bin 973 dolayına yükseldiği gözlendi. Bu dönem içerisindeki otomobil satışı geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 58,4’lük bir artışla 57 bin 67 adete ulaşırken, hafif ticari araçlardaki artış ise yüzde 108,7 gibi rekor bir düzeyde gerçekleşip 13 bin 906 sayısına erişti.

Otomobil Satışları Korona Virüs Döneminde de Devam Etti 2 – otomobil satis korona 2

Virüsün Etkisi Büyük

2020 yılının ilk yarısı itibariyle otomotiv ve hafif ticari araç satışlarında yaşanan söz konusu artışın 2019’un aynı dönemine nazaran rekor düzeylere ulaşması ile birlikte Türkiye’deki otomobil sevdası da tekrar göze çarpmaya başladı. Ancak otomotiv sektörü içerisindeki uzmanların ve sağlık alanındaki bilirkişilerin yorumları ışığında otomobil sevdasının yanında başka faktörlerin de olduğu anlaşılıyor.

2019 yılının sonlarında Çin’de ortaya çıkmasının ardından 2-3 aylık gibi kısa bir süre içerisinde tüm dünyaya yayılan korona virüs salgını sebebiyle, küresel ölçekte olduğu gibi ülkemizde de otobüs, metro, vapur gibi toplu taşıma araçları tehlike arz eder bir duruma gelmişti. Özellikle hükümet ve Sağlık Bakanlığı yetkilileri tarafından da bu hususlarda dikkat edilmesi ve mümkün olduğunca kullanmamaya özen gösterilmesi gerektiği ile ilgili açıklamaların ardından, Türkiye’deki insanlar sıfır veya ikinci el araç pazarlarına yöneldiler. Bu süreç içerisinde sıfır otomobil arzının da sekteye uğraması ile beraber ikinci el pazarında ciddi bir fiyat artışı gerçekleşti. Buna rağmen Türkiye’deki insanlar otomobil alma isteklerinden vazgeçmediler ve geçen senenin verilerine nazaran büyük bir artışın ortaya çıkmasını sağladılar.

 

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri