Sağlık

İşte Kalbe İyi Gelen Besinler!

Kalp sağlığına iyi gelen besinler hakkında tüm detaylar

Abone Ol  
 

Sağlıklı bir kalbe giden yolun sağlıklı besinler tüketmekten geçtiğini belirten Kardiyoloji Uzmanı Doktor Deniz Şener, damarları temizleyen ve kan basıncını düşüren besinlerin kalp sağlığına iyi geldiğini ve bunların sıklıkla tüketilmesi gerektiğini belirtti.

Kalp dostu besinler hakkında çeşitli bilgiler veren Kardiyoloji Uz. Dr. Deniz Şener, doymuş yağların yerine zeytinyağı tercih etmenin kandaki kolesterol seviyesini azalttığını ve kan basıncını düzene soktuğunu kaydetti. Zeytinyağının özellikle kalp ve damar sağlığı adına oldukça faydalı bir besin olduğunun altını çizen Deniz Şener, kalbe iyi gelen diğer besinler ile ilgili de çeşitli açıklamalarda bulundu. İşte Kardiyoloji Uz. Dr. Deniz Şener’in verdiği bilgiler ışığında derlediğimiz kalbe çok iyi gelen besinlerin listesi…

İşte Kalbe İyi Gelen Besinler! 2 – kalp sagligi

Bu Besinler Mutlaka Tüketilmeli!

Kardiyoloji Uz. Dr. Deniz Şener’in verdiği bilgiler ışığında kalbe iyi gelen ve özellikle kalp ve damar hastalıkları bulunan vatandaşlar tarafından mutlak suretle tüketilmesi gereken besinler şu şekilde:

Balık – Yüksek derecede protein, vitamin, demir ve selenyum kaynağı olan balık çeşitlerin özellikle Omega 3 yağ asidi içeren somon, ton balığı, uskumru kalp sağlığı için oldukça faydalı. Balık, kandaki pıhtılaşmayı azaltarak ritim bozukluklarını da önlüyor.

Süt ve süt ürünleri – Süt, yoğurt gibi çeşitli mandıra ürünleri yüksek protein, B vitamini, kalsiyum, mineral ve düşük miktarda yağ içermesi nedeniyle kalp için oldukça yararlı.

Fasulye – Protein ve karbonhidrat içeriğinin yardımıyla oldukça besleyici bir besin olan fasulye, potasyum, selenyum ve magnezyum gibi çeşitli mineralleri de içeriyor. Bağırsakları düzenleme ve ortaya çıkardığı tokluk hissi sebebiyle özellikle diyet yapanlar için çok faydalı olan fasulye, kalp sağlığı açısından da mutlak suretle tüketilmeli.

Ceviz, fındık – Yüksek antioksidan özelliğinin yanında Omega – 3 ve E vitamini de içeren ceviz ve fındıkta magnezyum ve posa da bulunuyor.

Kuşkonmaz – Düşük kalorili bir gıda olan ve B6 ve C vitamini, folik asit, keratin ve çeşitli lifler içeren kuşkonmaz, kalp sağlığı açısından bir hayli faydalı.

Kalp sağlığı için tüketilmesi gereken diğer yararlı besinler ise elma, muz, pancar, yulaf, çavdar, sarımsak, yeşil çay ve keten tohumu olarak öne çıkıyor.

 

 

 

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri