Dolar
Euro
Sterlin
Gram Altın
Çeyrek
Gümüş
8.0643 9.6506 11.1190 452.02 741.60 6.58
Hava Durumu
12 ºC

Haber / Genel


Tarih : 12/3/2020 12:00:00 AM   Güncelleme : 12/3/2020 12:00:00 AM

Istanbul Havalimani'ndaki erisilebilir hizmetlerle yolculuk kolaylastiriliyor

Istanbul Havalimani'ndaki erisilebilir hizmetlerle yolculuk kolaylastiriliyor


Istanbul Havalimani'ndaki erisilebilir hizmetlerle yolculuk kolaylastiriliyor

Erisilebilir havalimani olma suretiyle çalismalarini devam ettiren Istanbul Havalimani, otizm, serebral palsi, görme engeli ile hareket kisitliligi gibi degisik zorluklar yasam sürdüren bireylerle, havalimani süreçlerini terminal giris kapisindan uçus kapisina kadar deneyimleyerek, yeni programlari yasama geçiriyor. IGA'dan yapilan açiklamaya göre, farkliliklari önemseyen Istanbul Havalimani, bütün konuklarina kesintisiz, erisilebilir ve bagimsiz bir havalimani tecrübesi sunmak için "Erisilebilirlik Deklarasyonu"na 32 paydasiyla birlikte imzasini atti. Istanbul Havalimani'nda degisik ihtiyaçlari olan misafirler için ihtiyaç lar belirlenirken, konuk merkezli bakis açisiyla her bir iliski noktasindaki tecrübesini iyilestirilmesi hedefleniyor. "Erisilebilir Seyahat Deneyimi" Istanbul Havalimani Otoparki'ndan basliyor. Istanbul Havalimani otoparkinda her kat ve otopark bölgesinde giris kapilarina ve asansörlere yakin konumda engelli vasita park yerleri bulunuyor. Otoparkta her tuvalet bölgesinde erisilebilir tuvaletler yer aliyor. Havalimani girisinde giden yolcu katinda 1, 3 ve 7. giris kapilarinin karsisinda tespit edilen engelli yolcu indirme-bindirme noktalari ile konuklarina erisilebilir kapilara yakin noktalardan vasitatan indirilmelerine imkân saglaniyor. Havalimani giris kapilari öncesinde tespit edilen asistan davet telefonlari ile havayollarindan asistanlik hizmeti talep eden konuklarina terminale girmeden bu hizmeti alabilmelerine imkân saglaniyor. Havayollarina giris kapisinda ulasan misafirler, asistanlik hizmetini giris kapisinda tespit edilen bankta dinlenerek bekleyebiliyor.

- Görme engelliler için hissedilebilir yüzey programi

Istanbul Havalimani'nda beyaz baston kullanan görme engelli konuklar için giden yolcu katinda 1., 3. ve 7. giris kapilarina giden kaldirimdan danisma noktalarina; gelen yolcu kati karsilama noktalarindan toplu ulasim bölgesi ve taksi bekleme alanina hissedilebilir yüzey programi bulunuyor. Giris kapilarinda baslayan dargin yollar emniyet noktalarinda engelli yolcu öncelikli geçislerden geçerek konuklara emniyet noktasinda da kesintisiz bir hizmet sunuluyor.

- Özel Yolcu Hizmet Noktalari

Havalimanina giden yolcu kati check-in bölgesinde "B" ve "M "check-in adalarinda özel gereksinimli konuklar için iki "Özel Yolcu Hizmet Noktasi" bulunuyor. Check-in islemlerinden önce daha sakin bir alana gereksinimi olan, elektrikli tekerlekli sandalyesini sarj etmek isteyen konuklar kapi öncesindeki telefonu kullanarak bu odalardan faydalaniyor. Oda içinde protezini çikarip uçak altina vermek isteyen konuklar için de kapali bir alan ve konuklarina stressiz bir sekilde check-in süresini beklemelerine yardimci olacak olan uçus bilgi ekranlari bulunuyor.

- Sesli ve görünümlü canli destek

Istanbul Havalimani danisma noktalarinda, isitme cihazi kullanan konuklara indüksiyon döngü sistemleriyle destek oluyor. Isitme güçlügü yasam sürdüren ve isitme cihazi kullanan konuklar için terminaldeki bütün asansörlerde, danisma masasinda indüksiyon döngü sistemi bulunuyor. Havalimani terminalinde tespit edilen dijital danisma kiosklari ile konuklara hizmet, mekân sorgulama, uçus bilgi alma ve rota çizme destegi sunulurken, konuklar bir temsilciye baglanarak sesli ve görünümlü canli destek alabiliyorlar. Yirmi üç degisik noktada tespit edilen dijital danisma kiosklarinda Türkçe ve Ingilizce disinda Türkçe isaret dili ile de canli destek hizmeti saglaniyor.

- Braille alfabeli panolar

Görme güçlügü yasam sürdüren konuklar için gelen ve giden yolcu kati terminal girisine yakin noktalardaki danismalarda, kat bilgilerini, katta verdigi hizmetleri sahibi olan "Braille alfabeli" panolar bulunuyor. Bunlarla birlikte asansörlerdeki kat bilgilendirme tabelalarinda ve tuvalet tabelalarinda da "Braille alfabesi" konuklara sunuluyor. Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) pandemisi ile birlikte özel yolcularini düsünen Istanbul Havalimani, maske takma, sosyal uzakligi koruma gibi uyarilari havalimani ekranlarindan isaret diliyle gösteriyor.

- Istanbul Havalimani’nda görünmeyen engellilik programlari

Istanbul Havalimani disaridan fark edilemeyen fakat günlük süreçlerde güçlükler yasam sürdüren konuklari için de hizmet kapsamini genisletiyor. Demans, otizm, konusma güçlügü, okuma güçlügü görünmeyen bir engele sahip kisilerin yasadigi güçlükler anlasilamadigi için havalimani süreçleri bu kisiler için daha zorlu bir mücadele durumuna gelebiliyor. Ayçiçegi yaka karti programi ile bu kisileri havalimani çalisanlarina görünür kilarak, çalisanlarin onlarin farkina varmasi ve onlara karsi titizlikte yaklasmasi saglaniyor. Görünmeyen engellilige farkindalik ve hassasiyetin arttirilmasi suretiyle Ingiltere’de Londra Heathrow Havalimani’nda baslayan uygulama, Istanbul Havalimani’nda da yer aliyor. Tekerlekli sandalye ve baston gibi aparatlar ile havalimanini kullanan yolcular olmasi halinde çalisanlar bu kisilere titizlikte yaklasiyor. IGA çalisanlari, aldiklari egitimle ayçiçegi yaka karti takmis olan kisilerin daha çok destege ve süreçlerde daha çok vakit taninmasina ihtiyaçlari olma ihtimalini biliyor. Istanbul Havalimani'nda tespit edilen danismalardan bir form doldurularak, rastgele bir saglik raporu göstermeden alinabilen ayçiçegi yaka karti baska uçuslarda da kullanilabiliyor.

- Otizmli bireyler için havalimani rehberi

Kalabaliga ve sese daha duyarli olan otizm gibi degisikliklere sahip konuklarina havalimani tecrübesini kolaylastirabilmek adina Istanbul Havalimani, otizmli bireyler için özellestirilen Havalimani Rehberi'ni havalimani süreçlerini fotograflarla anlatiyor ve bu programlamayi konuklarinin hizmetine sunuyor.

- "Çok Özel Misafir Karti" programi

Istanbul Havalimani’nda sese, kalabaliga duyarli olan, daha sakin bir alana ihtiyaç duyabilen otizm, down belirtisi ya da serebral palsili konuklarina havalimani süreçlerini basitlestirmek için "Çok Özel Misafir Karti" programi yer aliyor. Özel konuklar bu kart ile Istanbul Havalimani’nda biri iç, biri dis hatlarda olmak üzere iki adet tespit edilen "Çok Özel Misafir Odalari'na giris yapabiliyor, belli bir rota üstünde gelisen buggylerden ücretsiz olarak yararlaniyor. Bu odalarda konuklarina uçus öncesi eglenceli vakit geçirebilecegi dinlenme alanlari, bilhassa çocuklara yönelik oyuncaklar, televizyonda çizgi film sunumu ve uçus bilgi ekranlari bulunuyor. Bunlarin yaninda rastgele bir kriz halinde kullanilmak üzere duvarlari yumasak zeminle kaplanan ufak sessiz odalar da bu özel alanin içinde yer aliyor.

- Uçus kapilarina engelsiz ulasim

"Istanbul Airport" mobil programinin erisilebilirligi için de çalismalar yürüten Istanbul Havalimani, uçusu takip etme özelligi ile konuklarina uçuslari hakkindaki güncel bulguyu telefonlarindan anlik bilgilendirme olarak almalarina imkân sagliyor. Iç hatlarda tespit edilen hissedilebilir erisilebilir rota ile, beyaz bastonlu görme yetisi olmayan konuklar danisma noktalarindan uçus kapilarina kadar engelsiz bir sekilde ulasabiliyor.

- Erisilebilir iç mekan navigasyonu

Erisilebilir rotanin yanisira Istanbul Airport mobil programinda tasarlanan erisilebilir iç mekan navigasyonu ile telefonunu sesli asistan özelligi ile kullanan konuklar istedikleri mekana bagimsizca ulasabiliyor. Misafirler uçus kapilarina ya da aradiklari mekana rota çizdirebiliyor, rotayi sesli yönlendirmelerle takip edebiliyor. Bulunduklari konumu ögrenebiliyor ve ‘etrafimda ne var’ özelligi ile telefonlarini tuttuklari yönde ne bulundugu hakkinda bilgi alabiliyor. Her tuvalet bölgesinde tespit edilen erisilebilir tuvaletlerin yanisira giden yolcu kati iç hat ve dis hat yerlerinde yüksekligi degistirilebilir yatak ünitesi tespit edilen eriskin alt degistirme odalari yatarak alt degisimi gereksinimi duyan konuklara hizmet veriyor. Istanbul Havalimani’nda, bagaj alim noktasinda da engelliler için uygulamalar mevcut. Bagaj bantlari çevresinde ayrilan öncelikli bagaj bekleme alanlariyla engelli konuklar için daha sakin bir alanda bagajlari bekleme olanagi saglaniyor.      

Yorum Yazın (Üye Olmadan'da Yorum Yazabilirsiniz)
Hava Durumu


Yorumlar

Bu Habere Henüz Yorum Yapılmamıştır.

Tüm Haberleri Gördünüz

Hızlı Anket


Düşünceniz Nedir?

Önümüzdeki Günlerde Cumhurbaşkanlığı Seçimi Olsa Kime Oy Verirsiniz?