Dolar
Euro
Sterlin
Gram Altın
Çeyrek
Gümüş
8.0563 9.6427 11.0962 457.22 750.13 6.71
Hava Durumu
9 ºC

Haber / Genel


Tarih : 12/2/2020 12:00:00 AM   Güncelleme : 12/2/2020 12:00:00 AM

Ford Otosan, "Batarya Montaj Fabrikasi" kurmak için çalismalara basladi

Ford Otosan, "Batarya Montaj Fabrikasi" kurmak için çalismalara basladi


Ford Otosan,

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, "Ford Otosan olarak, Kocaeli Fabrikalarimizdaki elektrikli araç üretim ve yatirim çalismalarimizi simdi de 'Batarya Montaj Fabrikasi' ile bir adim öteye tasiyoruz. Ülkemizde otomotiv sanayinin elektrikli araç yolculuguna öncülük ediyoruz. Türkiye’nin ilk ve tek entegre elektrikli araç üretim tesisi olacagiz." dedi. Ford Otosan tarafindan, Haydar Yenigün ve Ford Otosan Genel Müdür Basyardimcisi Dave Johnston'in katilimiyla Sirketin elektrifikasyon stratejisi kapsaminda ileriki döneme dair yeni planlamalarina iliskin online basin toplantisi düzenlendi. Haydar Yenigün, toplantida yaptigi konusmada, Ford’un elektriklenme stratejisi kapsaminda yeni bir asamaya geçtiklerini ve elektrikli araçlara dönüsüm sürecinde büyük önem arz eden "Batarya Montaj Fabrikasi"ni 2022 itibariyle Kocaeli’de hayata geçireceklerini bildirdi.  

- "E-Transit'in üretim sorumlulugunu üstlenerek büyük bir basariya imza attik"

  Yenigün, "Ford Otosan olarak, Kocaeli Fabrikalarimizdaki elektrikli araç üretim ve yatirim çalismalarimizi simdi de 'Batarya Montaj Fabrikasi' ile bir adim öteye tasiyoruz. Ülkemizde otomotiv sanayinin elektrikli araç yolculuguna öncülük ediyoruz. Türkiye’nin ilk ve tek entegre elektrikli araç üretim tesisi olacagiz." diye konustu. Ford Otosan olarak, bugüne kadar Türkiye adina ticari araç üretiminde önemli sorumluluklar üstlendiklerini, mühendislik bilgi birikimleriyle Ford dünyasinda çok önemli bir konuma ulastiklarini dile getiren Yenigün, "Otomotiv sanayinin dönüsümüne öncülük etmek üzere elektrikli araç yatirimlarimiza Türkiye’nin ilk ve tek sarj edilebilir ticari araci Custom PHEV üretimi ile baslamistik. Geçtigimiz günlerde, Ford'un ilk tam elektrikli ticari araci olan E-Transit'in üretim sorumlulugunu üstlenerek büyük bir basariya imza attik. Simdi de tamami Ford Otosan mühendisleri tarafindan tasarlanan batarya montaj fabrikamizi kurmak için çalismalara basladik. Böylece, Kocaeli Fabrikalarimizin Türkiye’de ilk ve tek entegre araç üretim tesisi olmasi yolunda önemli bir adim attik." ifadelerini kullandi. Batarya adimlariyla ile yazilim mühendisligi yeteneklerine bir yenisini eklediklerini kaydeden Yenigün, "Bu önemli yatirimla batarya montajinin ötesinde donanim ve yazilimsal testleri de kendi mühendisligimiz ile yerli olarak gelistiriyoruz. Dolayisiyla bu yatirim sadece Ford Otosan için degil, ülkemiz için bir kazanimdir. Bataryasi dahil elektrikli araç üretiminin, genis bir ekosistemde ülke ekonomisine ve yerli tedarikçiler dahil sanayimizin dünyada rekabet edebilmesine çok olumlu katkilarda bulunacagina inaniyorum." dedi  

- "Ticari araçta Avrupa’nin en büyük üretim üssü haline geldik"

  Yenigün, Ford Otosan'in 60 yildir Türkiye otomotiv sanayisindeki önemine deginerek, "Gururla söyleyebiliriz ki kosullar ne olursa olsun durmaksizin Türkiye’ye yaptigimiz yatirimlarla deger katarken, otomotiv endüstrisinde hep 'ilklere’ imza atmayi basardik. 60 yillik yolculugumuzda, toplamda 6 milyona yakin araç ürettik, tüm dünyaya ihraç ettik. Ar-Ge gücümüzle Türkiye'nin ilk yerli üretim motorundan, ITOY ödüllü kamyonuna varan birçok basariya imza attik. Ticari araçta Avrupa’nin en büyük üretim üssü haline geldik. Binlerce aileye istihdam sagladik, saglamaya devam ediyoruz." ifadelerini kullandi. Türkiye’de en çok yatirim yapan sirketlerden biri olduklarini, son 10 yilda 2,5 milyar avro yatirim yaptiklarini anlatan Yenigün, sunlari söyledi: "Hafif ticaride yüzde 71,8 ve agir ticaride yüzde 79,4’e ulasan yerlilik oranlarimizla Türkiye’nin en iyisi noktasina geldik. Sadece biz degil, ülkemizdeki otomotiv ekosistemi, yan sanayi ve tedarikçilerimiz de bizimle birlikte büyüdü, globallesti. Yerli üretim Transitlerimiz bugüne kadar dünya çapinda milyonlarca müsteriye ulasti, 2022’de de tam elektrikli ve yerli e-Transitlerimiz Avrupa yollarinda olacak. Elektrikli araç yatirimlarimizla, bugüne kadar oldugu gibi bundan sonra da önemli basarilara kosacagimiza eminim."  

- "Bugün itibariyle 15-16 bin civarinda bir kapasite kuruyoruz"

  Haydar Yenigün, basin mensuplarinin sorularini da yanitladi. Türkiye'de de elektrikli araçlar konusunda yavas yavas tesvik mekanizmasi basladigini ifade eden Yenigün, elektrikli üretilecek otomobiller için uygulanan ÖTV tesvikinin yeterli olmadigina ve bunun ticari araç müsterilerini kapsamadigina dikkati çekti. Yenigün, "Bu tesviklerin ticari araç müsterilerini de kapsayacak sekilde genisletilmesi lazim. OSD'nin de bu konuda çok genis bir çalisma yaptigini söylemeliyim. Gerek diger sivil toplum kuruluslariyla, gerek üniversitelerle gerek Ankara'daki kural koyucularla yaptigi da bir çalisma var." dedi. Kocaeli'deki E-Transit üretim kapasitesine deginen Yenigün, "Bugün itibariyle 15-16 bin civarinda bir kapasite kuruyoruz ama bu önümüzdeki dönemde elektrikli araca gelen taleple birlikte artik yüzde 100'e dogru gidecek. Yani Ford Otosan 400 bin tane araç üretiyorsa 400 bin tane de batarya üretmesi gerekiyor ki önümüzdeki dönemdeki üretim sistemini destekleyebilsin." ifadelerini kullandi.  

- "Bugüne kadar elektrikli araç üretimi için 56 milyon avroluk yatirim yaptik"

  Haydar Yenigün, yatirim miktarina iliskin sorulan soruya "Geçtigimiz dönemden itibaren elektrifikasyonla ilgili yatirimimiz basladi. Bugüne kadar elektrikli araç üretimi için 56 milyon avroluk yatirim yaptik. Bu ciddi bir rakam elektrifikasyonla alakali ancak bu esasinda bir yolculuk ve bu yolculugun ilk asamasiydi. Önümüzdeki dönemde elektrikli araçlarin sayilarinin artmasiyla birlikte yatirimlar önümüzdeki dönemde de devam edecek." seklinde yanit verdi. Kocaeli'de üretilecek olan elektrikli ticari araç E-Transit'teki yerlilik oraninin su anda çok net olmadigini bildiren Yenigün, sunlari kaydetti: "Yerlilik oranlarini artirabilmek için yerli üreticilerin elektrifikasyon konusunda adim atmasi gerekiyor. Ve bu konuda yaklasik 2 yildir OSD ve TAYSAD yanina UIB'i de alarak OSD'nin baslattigi bir girisimle bu konudaki motivasyonu artirmaya çalisiyor. Belki ilk ürünlerde oldukça düsük bir yerlilik oraniyla baslayacagiz çünkü batarya bir aracin yüzde 70'i. Eger bataryayi yerlilestirebilirsek yerlilik oraninda çok ciddi bir artis saglayacak ama önümüzdeki 1 senenin bu konuda çok ciddi bir yol kat edilecek bir süreç olduguna inaniyorum."  

- "Önümüzdeki dönemde çesitli firmalarin siklikla yatirim yapma haberlerini görecegiz"

  Türkiye'nin Otomobili Girisim Grubu'nun (TOGG) batarya paketinde is ortagi olarak Farasis'le anlasmasina da deginen Yenigün, "Bu önemli bir gelisim. Bunu takip etmemiz lazim ama TOGG'un önümüzdeki süreçte üretimini yeni bir fabrikada yapacak olmasi bunun belli bir süreç gerektirdigi gerçekleri var. Bir baslangiç orada var en azindan." dedi. Türkiye'de 2 milyon adet üretim kapasitesine sahip bir otomotiv sanayisi bulunduguna dikkati çeken Yenigün, sözlerini söyle tamamladi: "Bu dünya ölçeginde çok önemli bir rakam. Önümüzdeki 10 yilda da elektrikli araçlarin gündemimizde yüzde 100'e varan bir sekilde var olacagini dikkate alirsak, Türkiye'de batarya üreticisi olmadan bu sistemin ayakta kalmasi mümkün degil. Dolayisiyla önümüzdeki dönemde çesitli firmalarin siklikla yatirim yapma haberlerini görecegiz. Bizim görevimiz bu konudaki motivasyonun daha yüksek seviyede olmasini saglamak. Firmalari Türkiye'de yatirim yapmaya ikna etmek, batarya hücresi ve batarya modülü anlaminda Türkiye'de esasinda endüstriyel bir hub olusturmak."  

- Ford E-Transit 350 kilometreye kadar menzil sunacak

  Öte yandan toplanti sonrasi verilen bilgilere göre, Türkiye’de üretilecek ilk tam elektrikli ticari araç olan Ford E-Transit, 67 kWh 400 Volt lityum iyon pil ile 350 kilometreye kadar menzil sunacak. Entegre çalisma sistemini hedefleyen yeni batarya montaj fabrikasi son teknoloji imalat çözümleri ile donatilacak, AGV (akilli tasima sistemleri) ile verimlilik saglanacak. Yüksek kaliteli ürün çiktilari almak için yeni nesil perçinleme ve kaynak teknolojileri kullanilacak. 8'i montaj hattinda, 22'si ise kasa imalat hattinda olmak üzere toplamda 30 adet robot sayesinde otomasyon seviyesi yüksek ve esnek bir üretim tesisi olusturulacak. Teknolojik tesiste kolaboratif robotlar ile kamerali kontroller yapilacak. Verilen bilgiye göre, bataryalar yine Ford Otosan’in kuracagi test laboratuvarlarinda elektrik testi, hava kaçagi testi gibi güvenlik testlerinden geçirilecek. Bu test esnasinda batarya paketinin; sarj düzeyi, paket ve hücre sicaklik kontrolü ile yazilim kontrolü yapilacak. Kullanilacak yeni soguk metal transfer kaynak teknolojisi ile batarya kasalarinin hava ve su sizdirmazligi yüzde 100 kontrol altina alinacak. "Light Guide System" adi verilen projeksiyon ve 3D sensörlerle batarya paketinin tüm montaj adimlari takip edilebilecek. Destek sistemine ek olarak kolaboratif robotlar üzerine yerlestirilmis görüntü isleyen kameralar ile olasi üretim hatalarinin önüne geçilecek.  

Yorum Yazın (Üye Olmadan'da Yorum Yazabilirsiniz)
Hava Durumu


Yorumlar

Bu Habere Henüz Yorum Yapılmamıştır.

Tüm Haberleri Gördünüz

Hızlı Anket


Düşünceniz Nedir?

Önümüzdeki Günlerde Cumhurbaşkanlığı Seçimi Olsa Kime Oy Verirsiniz?