Dolar
Euro
Sterlin
Gram Altın
Çeyrek
Gümüş
8.0738 9.7060 11.1716 451.32 740.44 6.61
Hava Durumu
13 ºC

Haber / Ekonomi


Tarih : 12/4/2020 12:00:00 AM   Güncelleme : 12/4/2020 12:00:00 AM

Türkiye'den Çin'e gidecek ilk ihracat treni Istanbul'dan ugurlandi

Türkiye'den Çin'e gidecek ilk ihracat treni Istanbul'dan ugurlandi


Türkiye'den Çin'e gidecek ilk ihracat treni Istanbul'dan ugurlandi

Türkiye'den Çin'e ihraç ürün tasiyan ve 8 bin 693 kilometre yol kat edecek olan ilk ihracat treni Istanbul'dan Ulastirma ve Altyapi Bakani Adil Karaismailoglu'nun katildigi törenle ugurlandi. Marmaray'in Kazliçesme istasyonunda gerçeklesen ugurlama töreninde konusan Karaismailoglu, 18 yildir ilmek ilmek isledikleri ulastirma altyapisiyla, reformlarla, dev projelerle güçlü yarinlara emin adimlarla ilerlediklerini söyledi. Türkiye'nin dünyanin en büyük 10 ekonomisinden birisi olma hedefine bugün biraz daha yaklastigini dile getiren Karaismailoglu, hem modern ulastirma sistemiyle hem ekonomisiyle hem de kültürel sürekliligiyle Avrupa'nin ve Orta Dogu'nun merkezinde küresel bir aktör olan Türkiye lojistik bir süper güç olma yolunda emin adimlarla ilerledigini anlatti. Karaismailoglu, Ulastirma ve Altyapi Bakanligi olarak, bu yatirimlari "güvenli, hizli ve basit ulasimla ticaretin, üretimin ve ihracatin desteklenmesi" hedefiyle yasama geçirdiklerini bildirdi. Çok modlu ulasim baglantilari saglamanin yani sira, ticari koridorlar yaratarak kitalar arasinda kesintisiz ve kaliteli ulastirma altyapilari tesis ettiklerini dile getiren Karaismailoglu, öncelikleri arasinda; ulastirma altyapilarini iyilestirmenin, erisim aglarini genisletmenin ve uluslararasi nakliyat güzergahlarindaki eksik baglantilari tamamlamanin bulundugunu aktardi. Karaismailoglu, bu kapsamda Çin, Asya, Avrupa ve Orta Dogu'yu birbirine baglayan bir altyapi ve ulasim agi olusturulmasini hedefleyen Tek KUsak Tek Yol Projesi'ni de çok önemli bir proje olarak degerlendirdiklerini belirterek, bu proje üstünde yer alan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattinin öneminden bahsetti. Faaliyetlerine 30 Ekim 2017'de baslayan bu hattin Asya ve Avrupa arasinda trenyolu yük nakliyeciligi bölümünde yeni bir çag baslattigini dile getiren Karaismailoglu, bu hattin, Pekin'den Londra'ya uzanan orta koridorun ve Kazakistan'dan Türkiye'ye ulasan Demir Ipek Yolu'nun en stratejik baglanti noktasi durumuna yaklastigini vurguladi. Karaismailoglu, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hatti yardimiyla Çin ve Türkiye arasindaki yük tasima süresinin 1 aydan 12 güne indigini, Marmaray'in bu hem de birlesik olmasiyla da Uzak Asya ile Bati Avrupa arasindaki zamanin 18 güne düstügünü söyledi.

42 konteynerden meydana gelen tren beyaz esya tasiyor

Bakan Karaismailoglu, bu hatlar yardimiyla Asya ile Avrupa arasindaki küresel ticaret aglari için yeni ve çok önemli bir seçenek dogdugunu kaydederek, demir yolunun ihracat için öneminden bahsetti. Çin'den Avrupa'ya ilk trenin 2019 Kasim'da Marmaray'dan geçerek Çekya'nin baskenti Prag'a ulastigini hatirlatan Karaismailoglu, pandemiye karsin bu hem de yapilan yük nakliyeciligina dair bulgular verdi. Karaismailoglu, demir yolunun ülkelerin ilerlemesinin ve kalkinmasinin en önemli göstergelerinden oldugunu kaydederek, bu bilinçle gerçeklestirdikleri çalismalarla alakali su açiklamalarda bulundu: "Nihayet bugün hep bir arada Türkiye'den Çin'e gidecek ilk ihracat trenimizi ugurluyoruz. Çerkezköy istasyonundan hareket eden bu ilk trenimizdeki 42 konteynerin içinde Çin'e beyaz esya tasimasi yapacagiz. Trenimiz, Türkiye-Çin parkurunda Çerkezköy-Marmaray-Köseköy-Ankara-Sivas-Kars güzergahini izleyerek Ahilkelek istasyonundan yurt disi çikisini gerçeklestirecektir. Yurt disi parkuru ise sirayla Gürcistan-Azerbaycan-Hazar Denizi Geçisi-Kazakistan ve Çin'in Xi'an sehrinde son bulacaktir."

"8 bin 693 kilometre kat edecek tren 2 kita ve 5 ülkeden geçecek"

Ulastirma ve Altyapi Bakani Karaismailoglu, trenin, Türkiye'de 2 bin 323 kilometre, Gürcistan'da 220 kilometre, Azerbaycan'da 430 kilometre, Hazar Denizi'nde 420 kilometre, Kazakistan'da 3 bin 200 kilometre ve Çin'de 2 bin 100 kilometre olmak üzere toplamda 8 bin 693 kilometre yol kat edecegini söyledi. Trenin, TCDD Nakiyecilik AS ve Pasifik Eurasia is birligiyle 2 kita, 2 deniz ve 5 ülkeden geçerek 12 günde yükünü Çin'e ulastiracagini dile getiren Karaismailoglu, salgin döneminde dahi yatirimlara ve çalismalara ara vermediklerini ve yatirimlarin birer birer yasama geçirildigini anlatti. Karaismailoglu, "Trenimizin yola çiktigi Çerkezköy'den çaldigi ilk düdük, ülkemiz adina yeni bir dönemin habercisidir. Hattimizin bütün proje paydaslari ve bölge ülkeleri adina hayirlara vesile olmasini temenni ediyorum. Geçtigi yerlere bereket getirmesi dilegiyle yolu her daim açik olsun." diyerek sözlerini noktaladi.

"Bu tren, ihracatta rekorlarin geleceginin habercisi"

Türkiye Ihracatçilar Meclisi (TIM) Baskani Ismail Gülle, bugün tarihi bir an yasadiklarini belirterek, çok heyecanli ve mutlu olduklarini söyledi. Bugüne kadar Çin'den Türkiye'ye yük trenlerinin yaklastigini hatirlatan Gülle, "Bugün ilk defa ihraç ürünlerimizle dolu trenimiz Çin'e dogru hareket ediyor. Bu altyapiyi meydaan getirdigi için bakanligimiza ve bakanimiza tesekkür ediyoruz. Suyu tersine akitmak adina yapilan bu islem; Türkiye'nin ihracatinin gelecek vizyonu yönünden çok önemlidir." dedi. Gülle, demir yollariyla baslayan bu tersine akislarin sonunun ihracat rekorlari olacaginin altini çizerek, dolu dolu giden trenlerin gidisinin yükselmesi temennisinde bulundu. Konusmalar ardindan Bakan Karaismailoglu, üstünde "GEÇ" ibaresi yazan uyari levhasini kaldirarak beraberindekilerle treni ugurladi.

Yorum Yazın (Üye Olmadan'da Yorum Yazabilirsiniz)
Hava Durumu


Yorumlar

Bu Habere Henüz Yorum Yapılmamıştır.

Tüm Haberleri Gördünüz

Hızlı Anket


Düşünceniz Nedir?

Önümüzdeki Günlerde Cumhurbaşkanlığı Seçimi Olsa Kime Oy Verirsiniz?