Dolar
Euro
Sterlin
Gram Altın
Çeyrek
Gümüş
8.0597 9.6435 11.1146 451.68 741.22 6.58
Hava Durumu
13 ºC

Haber / Ekonomi


Tarih : 12/6/2020 12:00:00 AM   Güncelleme : 12/6/2020 12:00:00 AM

Pandemi sonrasi e-ticaretin daha yaygin olmasi bekleniyor

Pandemi sonrasi e-ticaretin daha yaygin olmasi bekleniyor


Pandemi sonrasi e-ticaretin daha yaygin olmasi bekleniyor

QNB Finansbank Bireysel ve Özel Bankacilik Genel Müdür Yardimcisi Enis Kurtoglu, e-ticaret üzerinden yapilan harcamalarin pandemi öncesine kiyasla yüzde 50'nin üzerinde arttigini gördüklerini belirterek, "Pandemi sonrasinda da onlinenin getirdigi hiz ve kullanim kolayligi sayesinde e-ticaretin daha yaygin olmasini bekliyoruz." dedi. Kurtoglu, AA muhabirine, QNB Finansbank'in yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgini döneminde mobil ve internet bankaciligi alaninda müsterilerine sundugu hizmetler hakkinda bilgi verirken, teknolojinin bankacilik sektörüne etkilerini de degerlendirdi. QNB Finansbank olarak, Dünya Saglik Örgütü ve Türkiye Cumhuriyeti Saglik Bakanligi'nin açikladigi tedbirler uyarinca müsterilerinin, kesintisiz bankacilik hizmetleri almaya devam edebilmeleri için bir dizi aksiyon aldiklarini belirten Kurtoglu, bu kapsamda subelere sinirli sayida müsteriyi ayni anda içeriye alma uygulamasini ilk baslatan banka olduklarini söyledi. Kurtoglu, bankanin dijital kanallarinin kullanilmasi yönündeki duyurularinin müsteriler nezdinde karsiligini buldugunu ve subelerdeki müsteri trafiginin azaldigini, bu dönemde müsterilerin dijital kanallar araciligiyla 7/24 bankacilik islemleri yapmaya devam edebildigini anlatti. Kovid-19'un birçok sektörü hazirliksiz yakaladigini ancak bankaciligin, yillardir teknoloji alanina yaptigi yatirimlarla bu krize en hazirlikli sektörlerden biri oldugunu vurgulayan Kurtoglu, "Teknoloji odakli bir banka olarak, müsterilerimizin bankacilik hizmetlerine kolay ve saglikli yollardan ulasabilmeleri için yönlendirmeler, bilgilendirmeler ve ihtiyaç aninda destek olabilecek gerek insansiz (bot) gerekse de canli yardim seçeneklerini müsterilerimize dijital kanallarimizda sunduk. Bu süreçte ATM'den kartla ve cep subesinden karekodla para çekme limitlerini artirdik." ifadelerini kullandi.  

- "Dijital aktif müsteri oranimizin hizla artmaya devam etmesini bekliyoruz"

  Enis Kurtoglu, uzun süredir teknolojinin gelisme hizina paralel olacak sekilde pek çok dijital çözümün üretimi ve entegrasyonu konusunda banka olarak yatirim ve çalismalar yaptiklarini anlatti. Teknolojiye en dogru kaynaklarla ve dogru noktaya odaklanarak yaptiklari yatirimlarla bugün müsterilere kesintisiz, kolay ve tüm ihtiyaçlarina cevap veren dijital kanallarla mükemmel bir bankacilik deneyimi sunabildiklerini, bunun da sektörde QNB Finansbank'i bir adim öne çikardigini belirten Kurtoglu, söyle devam etti: "Kovid-19'un etkilerinin en yogun yasandigi dönem olan mart ve nisan aylari basta olmak üzere, dijital müsteri kazanimi önemli bir artis gösterdi. Özellikle sokaga çikma kisitlamalarinin da etkisiyle birlikte dijitallesmede en büyük gelismeyi emekli müsterilerimizde yasadik. Emekli müsterilerimizdeki dijital kanallari kullanma orani bu dönemde yüzde 20'nin üzerinde artti. Dijital kanallara olan ihtiyacin artmasina paralel olarak müsterilerimizin dijitale olan bakis açisinin pozitif yönde degistigini düsünüyoruz. O nedenle tüm bu kazanimlarin kalici olacagini öngörmekteyiz. Su anda bankamizin her 3 aktif müsterisinden 2'si dijital kanallarimizi aktif olarak kullaniyor. Bizim de bu yönde yatirim ve projelerimiz hiz kesmeden devam ediyor. O nedenle dijital aktif müsteri oranimizin önümüzdeki dönemde de hizla artmaya devam etmesini bekliyor ve hedefliyoruz." Kurtoglu, mobil bankacilikla ilgili önde gelen çalismalardan birinin dijital asistan "Q-Finansal Zeka" oldugunu söyledi. Kurtoglu, "Bankanin girisim hizlandirma programi QNBEYOND'un ilk çalismalarindan biri olan Q, 3,5 milyon mobil sube müsterisinin hayatina yeni bir yön getirdi. Q, müsterilerimizin düzenli islemlerini zamaninda hatirlatarak ve önemli konularda uyararak onlari bankacilik islemlerini takip etme zahmetinden kurtariyor. Dünyadaki benzer örneklerine göre çok daha gelismis bir yapay zekaya sahip olan Q, eklenen yeni özellik ve senaryolarla aklina akil katmaya devam ediyor." diye konustu.  

- "Yeni nesil teknoloji projelerimize hiz kazandirdik"

  QNB Finansbank Genel Müdürü Kurtoglu, Kovid-19 salgininin bir dizi tedbirlerin alinmasini beraberinde getirdigini ve vatandaslarin alisverislerinde geçmise göre daha fazla online kanallari tercih etmeye basladigini söyledi. e-ticaret üzerinden yapilan harcamalarin pandemi öncesine kiyasla yüzde 50'nin üzerinde arttigini belirten Kurtoglu, "Pandemi sonrasinda da onlinenin getirdigi hiz ve kullanim kolayligi sayesinde e-ticaretin daha yaygin olmasini bekliyoruz." dedi. Kurtoglu, salginin etkisi ile sosyal mesafe ve hijyenin önem kazanmasinin müsterilerin ödeme yöntemi aliskanliklarina da yansidigini söyledi. Salgin öncesinde özellikle 60 yas üstü müsterilerin temassiz karta daha mesafeli yaklastiklarini görürken, artik yas bagimsiz herkesin temassiz islemlere yöneldigini aktaran Kurtoglu, "Hedef kitlesi agirlikli 60 yas üzeri olan emeklilere özel sundugumuz CardFinans Emekli kredi kartimiza da pandemi dönemi tedbirlerimiz kapsaminda temassiz özelligi kazandirdik. Bunun yani sira temassiz ödeme altinda siniflayabilecegimiz karekod (QR) ile ödeme, mobil ödeme gibi yeni nesil teknoloji projelerimize hiz kazandirdik ve çok yakin bir gelecekte bu yeni özelliklerimizi müsterilerimizle bulusturmayi planliyoruz." seklinde konustu.  

- "Müsterilerine hizli, basit ve kisisellestirilmis dijital deneyim sunabilen bankalar rekabette bir adim öne geçebilecek"

  Enis Kurtoglu, gelisen teknoloji ile birlikte bankacilikta yepyeni trendlerle karsilasilacagini söyledi. Örnegin, açik bankacilik kavraminin; müsterilerin banka bilgilerine banka disindaki uygulamalar tarafindan erismelerine olanak saglayacagini belirten Kurtoglu, bu durumun müsteri deneyimini çok daha önemli bir hale getirecegini vurguladi. Bankalarin fintechlerle daha fazla is birligine gittigini aktaran Kurtoglu, su degerlendirmelerde bulundu: "Yapay zeka destekli asistanlar, müsteriler için her an ulasilabilir olmaya devam edecek ve makine ögrenmesi sayesinde giderek daha fazla konuda hizmet vererek müsterilerin neredeyse tüm finansal ajandasini yönetebiliyor olacak. Müsterilere sunulan dijital deneyim, müsteriler için banka tercih sebebi olmaya aday. Bu nedenle tasarim odakli düsünme, müsteri odakli tasarim gibi kavramlari bankacilik sektöründe daha fazla duyacagimizi düsünüyoruz. Müsterilere kendilerinin merkezinde oldugu kesintisiz dijital bir deneyim sunmak, müsteri sadakatini saglayan en önemli özelliklerden biri haline gelecek. Müsterilerine hizli, basit ve kisisellestirilmis dijital deneyim sunabilen bankalar rekabette bir adim öne geçebilecek."

Yorum Yazın (Üye Olmadan'da Yorum Yazabilirsiniz)
Hava Durumu


Yorumlar

Bu Habere Henüz Yorum Yapılmamıştır.

Tüm Haberleri Gördünüz

Hızlı Anket


Düşünceniz Nedir?

Önümüzdeki Günlerde Cumhurbaşkanlığı Seçimi Olsa Kime Oy Verirsiniz?