Dolar
Euro
Sterlin
Gram Altın
Çeyrek
Gümüş
8.0746 9.6592 11.1159 452.38 742.20 6.58
Hava Durumu
17 ºC

Haber / Ekonomi


Tarih : 12/2/2020 12:00:00 AM   Güncelleme : 12/2/2020 12:00:00 AM

Gastronometro, Türk mutfagi ile uluslararasi gastronomi dünyasi arasinda köprü kuruyor

Gastronometro, Türk mutfagi ile uluslararasi gastronomi dünyasi arasinda köprü kuruyor


Gastronometro, Türk mutfagi ile uluslararasi gastronomi dünyasi arasinda köprü kuruyor

Metro Türkiye, gastronomi kesif platformu Gastronometro ile Türk mutfagini uluslararasi arenaya tasimaya devam ediyor. Sirket açiklamasina göre, Metro Türkiye, 30 yildir Türk mutfagina sahip çikarak, Türk mutfak kültürünün gerçek potansiyelini ortaya çikarmak ve Türk seflerinin gelisimine katkida bulunarak dünyada hak ettikleri yere gelmelerini saglamak için çalismalarini sürdürüyor. 2015 yilinda Metro Türkiye bünyesinde bir egitim, gelisim ve bulusma merkezi olarak tasarlanan ve Türkiye'nin ilk gastronomi kesif platformu olarak kurulan Gastronometro, 5 yilda Türkiye'nin zengin mutfak kültürünün ve degerlerinin tüm dünyada hak ettigi yere gelmesi için katkilar sagliyor. Gastronomi ve konaklama dünyasindan Basque Culinary Center, Ecole hoteliere de Lausanne gibi uluslararasi marka okullar ile is birlikleri yapan, Michelin yildizli sefleri Türk seflerle bulusturan Gastronometro; ayni zamanda Milli Egitim Bakanligi, Kültür ve Turizm Bakanligi ile birlikte egitimler ve is birlikleri de gerçeklestiriyor. Sektör profesyonellerini, müsterileri, tedarikçileri ve ögrencileri farkli etkinlik ve çalismalarla bir araya getiren Gastronometro; Horeca sektörünün itibarli etkinliklerinden Gastromasa, Sirha Fuari ve Bocuse d’Or yarismasina destek olmayi da sürdürüyor. Gelecek dönemde gastronomi dünyasini daha da ileriye tasimak için yeni is birliklerine devam edecek olan Gastronometro, yürüttügü çalismalarla uluslararasi bir gastronomi merkezine dönüsmeyi hedefliyor.  

- "2,4 milyon avro yatirimla kuruldu"

  Açiklamada görüslerine yer verilen Metro Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Sinem Türüng, Metro Türkiye olarak, 30 yildir Türk mutfagini ve degerlerini koruma ve gelecek nesillere aktarma amaciyla çalismalara güçlü bir sekilde devam ettiklerini belirterek, "Tedarikçilerimiz, üreticilerimiz, müsterilerimiz ve çalisanlarimiz ile birlikte Türkiye için en iyi olani yapmak amaciyla azimle çalisirken Türk mutfaginin sahip oldugu engin potansiyelini ortaya çikarmak için de yatirimlar yapiyoruz." ifadelerini kullandi. Gastronomiyi Türkiye'de ekonomiden turizme kadar pek çok alana katki saglayacak en önemli degerlerden biri olarak gördüklerini aktaran Türüng, sunlari kaydetti: "Bu bakis açisiyla, Gastronometro'yu Türkiye'nin ilk gastronomi kesif platformu olarak yaklasik 2,4 milyon avro yatirim bedeli ile 2015 yilinda hayata geçirdik. Kurulusunun üzerinden geçen bes yillik sürede Gastronometro; Ar-Ge çalismalariyla 2 bin 500'den fazla ürün gelistirirken 17 master sefi bin 500 sektör profesyoneliyle bulusturdu, verdigi egitimlerle yaklasik 3 bin 400 kisiye ulasti. Böylelikle seflerden ögrencilere, tedarikçilerden restoran ve otel isletmecilerine, lezzet tutkunlarindan gastronomi yazarlarina ve arastirmacilara sektörün tüm taraflari için bir bulusma noktasi görevini üstlendi. Türk mutfaginin ve degerlerinin tüm dünyada hak ettigi noktaya gelebilmesi için çalismalarimiza su ana kadar oldugu gibi bundan sonra da ayni kararlilikla devam edecegiz."  

- "Trendleri bizzat belirleyen bir gastronomi aktörü olmayi hedefliyoruz"

  Metro Türkiye Gastronometro Direktörü Max Thomae de Gastronometro'nun yüzyillar öncesinden izler tasiyan Türk mutfak kültürünün gerçek potansiyelini açiga çikaran ve dünya gastronomi trendleriyle gelisimine katkida bulunan yeni bir anlayisi temsil ettigini belirterek, "Gastronometro'da her gün yepyeni bir gastronomi serüveni var ve bu serüveni paydaslarimizla birlikte deneyimlemekten büyük keyif aliyoruz. Gastronomiyi sadece bir yeme-içme sanati olarak görmüyor, bunun da ötesinde lezzet üzerine düsünen, arastiran ve hepsinden önemlisi hayallerinin pesinden giden lezzet tutkunlarinin yön verdigi yeni nesil bir gastronomi anlayisini benimsiyoruz. Bu nedenle gastronomi profesyonellerini anlamak, onlarin hayallerini paylasmak ve onlara ilham vermek önceligimiz. Bu önceligimizi gerçeklestirmek için ise kendimizi sadece zamanin gastronomi trendlerini takip etmekle sinirlamiyor; bu trendleri bizzat belirleyen bir gastronomi aktörü olmayi hedefliyoruz." degerlendirmesinde bulundu. Gastronometro platformunda Ar-Ge ve ürün gelistirme çalismalari yapiliyor. Metro Türkiye, kendi markali ürünlerinde Gastronometro seflerinin onayi olmadan hiçbir gida ürününü rafa getirmiyor. 2015 yilindan bu yana 2 bin 500'e yakin ürün gelistirilirken profesyonel pastacilik ürünleri için 1,5 yil süren sortiment çalismasinda 400 temel pastacilik ürünü Metro Chef markasi adi altinda listelendi. Ayrica Gastronometro içerisinde kurulmus olan Duyusal Analiz Laboratuvari'nda Metro Türkiye çalisanlarindan olusan 35 gönüllü ile ürün tadim testleri gerçeklestiriliyor. Burada Metro'nun kendi markali ürünlerini profesyonel ve ürün uzmanliklari olan sefler ile birlikte gelistiriliyor, yilda ortalama 70 ürün performans ve mutfak kullanimi açisindan testlerden geçiriliyor. Son bir yildir ise bu ürünlerin tüketici gözüyle duyusal analizleri panelistler ile birlikte yapiliyor.  

- Gastronomi dünyasina yeni yetenekler kazandiriyor

  Egitim alaninda yaptigi çalismalarla sektöre katkilarda bulunan Gastronometro, Milli Egitim Bakanligi ile yaptigi is birligi kapsaminda mesleki ve teknik okullarda gida teknolojisi ile yiyecek-içecek hizmetleri alaninda egitim gören yaklasik 65 bin ögrencinin müfredatina Cografi Isaretli Ürünler konusunun eklenmesini sagladi. 10 yilda 650 bin ögrenciye ulasmak hedefleniyor. Bu kapsamda Türkiye'nin her tarafindan gelen 50 egitmene, Cografi Isaretli ürünler üzerine Gastronometro'da teorik ve uygulamali egitimler verildi. Metro çalisanlari ve sektör profesyonellerine pratik ve teorik içeriklerden olusan Horeca egitimleri de veren Gastronometro'da bugüne kadar toplam 240 egitim programi düzenlendi, bin 920 saat egitim verildi. Bu egitimlerde yaklasik 3 bin 400 kisiye ulasildi. Bunlarin yani sira Horeca sektörü profesyonellerini dünyanin önde gelen sef ve sektör çalisanlariyla bulusturan Sirha Fuari'na da katilan Gastronometro bu etkinlik kapsaminda yapilan ve sef dünyasinin Oscarlari olarak nitelendirilen Bocuse d'Or Sefler Yarismasi için de seflere malzeme ve Avrupa elemeleri için hazirlik destegi veriyor. Dünyanin en prestijli mutfak sanatlari okullarindan Basque Culinary Center'dan ünlü seflerin katilimiyla Türk seflere ileri mutfak teknikleri ve yenilikçi tarifler konusunda egitimler veren Gastronometro, ayrica uluslararasi gastronomi dünyasinin en önemli organizasyonlarindan biri olan Gastromasa'nin sponsorlari arasinda da yer aliyor. Gastronometro, son iki yilda Michelin yildizli sefler de dahil olmak üzere uluslararasi çapta taninan sefleri de agirlayarak ulusal ve uluslararasi gastronomi dünyasi arasinda bir köprü kuruyor. Bu zamana kadar 6'si Michelin yildizli olmak üzere toplamda 17 master sefi, bin 500 sektör profesyoneliyle bulusturan merkez, bu ödüllü seflerin katilimiyla Metro müsterileri ve is ortaklari için özel atölye çalismalari gerçeklestiriyor.

Yorum Yazın (Üye Olmadan'da Yorum Yazabilirsiniz)
Hava Durumu


Yorumlar

Bu Habere Henüz Yorum Yapılmamıştır.

Tüm Haberleri Gördünüz

Hızlı Anket


Düşünceniz Nedir?

Önümüzdeki Günlerde Cumhurbaşkanlığı Seçimi Olsa Kime Oy Verirsiniz?