EkonomiGenel

Doğal gaz müşteri hizmetlerinde HES kodu uygulaması başlıyor

Türkiye Doğal Gaz Dağıtıcıları Birliğinden (GAZBİR) yapılan açıklamaya göre, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınıyla mücadele kapsamında salgın süresince doğal gaz dağıtım şirketlerinin müşteri merkezlerinde ve doğal gaz iç tesisat proje uygunluk kontrol işlemlerinde HES kodu sorgulaması yapılması için çalışma başlatıldı.

Abone Ol  
 

Türkiye Doğal Gaz Dağıtıcıları Birliğinden (GAZBİR) oluşturulan bildirime göre, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınıyla mücadele kapsamında salgın boyunca doğal gaz dağıtım şirketlerinin müşteri merkezlerinde ve doğal gaz iç tesisat proje ideallik denetim prosedürlerinde HES kodu sorgulaması yapılması için çalışma başlatıldı.

Açıklamada görüşlerine yer verdiği GAZBİR Başkanı Yaşar Arslan, doğal gaz dağıtım hizmetinin vatandaşla temasın yüksek bulunduğu iş süreçlerini içerdiğini belirterek, şunları kaydetti:

“Doğal gaz dağıtım şirketlerimiz her yıl aşağı yukarı 1 milyon yeni aboneyi sisteme dahil ediyor. Benzer şekilde 1 milyona yakın abonemiz de adres farklılığı, kent değiştirme gibi sebeplerle abonelik sonlandırma ve yeni abonelik başlatma süreçlerini gerçekleştiriyor. Yeni abonelik ve adres farklılığı programlarında iç tesisatın mevzuatlara ve projeye ideal olup olmadığı dağıtım şirketleri doğrultusundan proje idealliği denetim ediliyor. Dağıtım şirketleri her gün ortalama 6 bin abonenin iç tesisatının proje idealliğini denetim ediyor. Evin içine girilerek oluşturulan bu denetimler Kovid-19 sürecinde dağıtım şirketlerimizi en çok zorlayan iş süreci durumuna geldi.”

Arslan, müşteri merkezlerindeki abone yoğunluğunun mart-haziran devresine kıyasla arttığına ilgi çekerek, “Müşteri hizmetleri ofislerimizde çalışanlarla müşterilerin arasına ayırıcı cam konması, ortamın sıksık havalandırılması, maskesiz bireylerin içeriye alınmaması gibi programlar devam ediyor. Fakat son dönemde Kovid-19 teşhisli ya da karantina altında olması gereken birtakım yurttaşların müşteri merkezlerine gelerek prosedür gerçekleştirme istediklerini teşhis ettik. Genellikle vatandaşlarımızın ve çalışanlarımızın sağlığının korunması tarafından müşteri merkezlerinde de HES kodu sorgulaması yapılması programını başlatacağız.” değerlendirmesinde bulundu.

Vatandaşların ve çalışanların sağlığının korunması suretiyle doğal gaz dağıtım şirketlerinin abone ve yakınlarının HES kodu denetimi yaptıktan sonra iç tesisat proje ideallik denetiminin yapılması tarafında program başlatacaklarını belirten Arslan, şu ifadeleri kullandı:

“Yapılan HES kodu sorgulaması neticesine göre Kovid-19 pozitif, pozitif hasta temaslısı ve filyasyon ekiplerince izolasyonda olması gereken kategoride teşhis edilen aboneler için özel iç tesisat proje ideallik denetimi süreçleri uygulayacağız. Hem de iç tesisat proje ideallik denetimi evvel evin eskiden havalandırılması ve iç tesisat denetim personelinin en hızlı şekilde test ve denetimlerini edebilmesi için denetimin uygulanacağı alandaki şahıs adedinin en aza indirilmesi de ehemmiyet arz ediyor. Bu hususta da abonelerimizin dağıtım şirketi çalışanlarımıza yardımcı olmasını bekliyoruz.”

Arslan, doğal gaz dağıtım sektörünün 53 milyonun üstünde vatandaşa hizmet verdiğine işaret ederek, doğal gazla alakalı prosedürlerin mümkün olduğunca çevrimiçi kanallar kullanılarak yapılmasını istediklerini vurguladı.

Fatura ödeme, abonelik açma, sonlandırma gibi prosedürlerin bankaların internet siteleri ve e-Devlet üstünden rahatlıkla yapılabileceğini açıklayan Arslan, prosedürlerde bu katagorilerin kullanılmasının müşteri merkezlerindeki insan sirkülasyonunu azaltacağını kaydetti.

Muhabir: Firdevs Yüksel

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri