EkonomiGenelGündem

Bakan Pekcan: Türkiye’nin e-ticaret hacmi yılın ilk 6 ayında 91,7 milyar lira olarak gerçekleşti

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye'nin e-ticaret hacminin senenin ilk 6 ayında geçtiğimiz senenin aynı devresine göre yüzde 64 artarak 91 milyar 700 milyon lira olduğunu bildirdi.

Abone Ol  
 

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye’nin e-ticaret hacminin senenin ilk 6 ayında geçtiğimiz senenin aynı devresine göre yüzde 64 artarak 91 milyar 700 milyon lira olduğunu bildirdi.

Pekcan, Ocak-haziran devresine dair e-ticaret verilerini Bakanlıkta düzenlediği basın toplantısıyla açıkladı.

Bakan Pekcan, buradaki konuşmasında, Türkiye’nin toplam e-ticaret hacminin geçtiğimiz sene 136 milyar lira olarak gerçekleştiğini ifade ederek, e-ticaretin kritik bir etkinlik kısmı olduğunun yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını döneminde daha net bir şekilde meydana çıktığını söyledi.

Tüm sektörlerin iç ve dış ticarette e-ticareti etkin olarak kullandıklarını dile getiren Pekcan, “Ülkemizin jeo-stratejik yerini ve lojistik avantajlarını öneme aldığımız vakit küresel e-ticaret merkezi olmamız mümkündür.” dedi.

Bakanlık olarak iş dünyasının e-ticaret sitelerine üyeliklerine destek verdiklerini bildiren Pekcan, Bakanlığın “E-Ticaret olarak KOBİ’lerin Yanındayız” kampanyasına 135 bin KOBİ’nin katıldığını ve kampanyanın 7 bin şahsa ek istihdam sağladığını kaydetti.

Pekcan, kampanyayla 3 bin 761 KOBİ’nin e-ticaretle tanıştığını ve KOBİ’lere 1,2 milyar lira aktarıldığını bildirdi.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile “e-ticarette emniyet damgasını geliştirdiklerini de izah eden Bakan Pekcan, “Şu ana kadar 17 hizmet sağlayıcısı, e-ticarette emniyet damgası aldı. Diğer hizmet sağlayıcılarının süreçleri devam ediyor.” diye konuştu.

Mart ayı sonucunda açılan “E-ticaret Bilgi Platformu”nu şimdiye kadar 230 bin bireyin kullanmaya başladığını bildiren Pekcan, bedava olarak verdiği e-ticaret eğitimlerinden 24 bin, e-ticaret danışmanlık hizmetlerinden de 6 bin 500 bireyin yararlandığını söyledi.

Bakan Pekcan, platform kullanıcıları ile alakalı şu verileri verdi:

“Kullanıcı verilerinden yüzde 37,5’inin 25-34 yaş arasında, yüzde 22,5’inin 35-44 yaş arasında yüzde 18’inin 18-24 yaş arasında ve yüzde 12,5’inin de 45-54 yaş arasında olduğunu görüyoruz. Bu vesileyle, hem vatandaşlarımızı hem iş insanlarımızı ‘e-ticaret.gov.tr’ adresi üzerinden e-ticaretle alakalı bilgi almalarını ve e-ticaret sitelerini sisteme kayıt yaptırmalarını rica ediyorum.”

“E-ticaret hacminde yüzde 64 artış var”

E-ticaret hacminin senenin 6 ayında geçtiğimiz senenin aynı devresine göre yüzde 64 artışla 55 milyar 900 milyon liradan 91 milyar 700 milyon liraya ulaştığını açıklayan Pekcan, “Bunun yüzde 91’i (83,3 milyar lirası) vatan içi harcamalardan, yüzde 5’i (4,5 milyar lira) Türkiye’nin başka ülkelerden alımları, yüzde 4’ü de başka ülkelerin Türkiye’den alımlarını kapsamaktadır.” ifadesini kullandı.

Pekcan, ödeme yöntemlerine göre e-ticaret dağılımına da değinerek, “Toplam e-ticaretin 58 milyar lirasının (yüzde 63,3) kartlı ödemelerle, 30,1 milyar lirasının (yüzde 32,7) havale/EFT yolu ile ve 3,4 milyar lirasının (yüzde 4) da kapıda ödeme yöntemiyle gerçekleşti.” dedi.

Toplam e-ticaretin yüzde 60’ının 3 ilde yapıldığına işaret eden Pekcan, bunun yüzde 47 İstanbul, yüzde 8 Ankara ve yüzde 5 İzmir şeklinde dağıldığını bildirdi.

“Ödemelerin yüzde 74’ü peşin”

Pekcan, ortalama sepet tutarının 107 lira 79 kuruş olarak belirleme edildiğini belirterek, şunları söyledi:

“Bu tutar, kartlı prosedürlerde 178 lira, havalelerde 63 lira, kapıda ödemelerde de 70 lira oldu. Ödeme sistemlerine göre ise sektör bazında hava yolları ödeme sepetinin 907 lira, yemekte 40 lira, kitap dergide 76, elektronikte 167, çiçekte 89, giyimde 214, seyahatte ise 150 lira olduğunu görüyoruz.”

E-ticaret harcamalarının aşağı yukarı yüzde 74’ünün peşin, yüzde 26’sının taksitli ödeme olduğunu dile getiren Pekcan, “Ev ve dekorasyonun yüzde 68’i, beyaz eşyanın yüzde 45’i, elektroniğin yüzde 32’si, giyimin yüzde 29’u, kitap ve derginin de yüzde 7’si taksitli alış veriş olarak gerçekleşti.” diye konuştu.

Pekcan, gün bazında değerlendirildiğinde ise haftanın ilk günlerinde e-ticaret hacminin daha yüksek seyrettiğini, hafta sonuna doğru ise azaldığını dile getirdi.

“e-ticarette vatan içi harcamaların payı yüzde 91’e yükseldi”

Yılın ilk %50 sinde 2019’un aynı devresine göre e-ticarette vatan içi harcamaların payının yüzde 81’den yüzde 91’e yükseldiğini bildiren Pekcan, “Diğer ülkelerin Türkiye’den alımı pandemi sürecinde yüzde 11’den yüzde 4’e düştü. Bizim başka ülkelerden alımımız da yüzde 7’den yüzde 5’e geriledi. Toplam sipariş sayısı ise 558 milyondan 850 milyona yükseldi. Sipariş sayısında bu dönemde yüzde 52,3’lük artış görüyoruz.” diye konuştu.

Pekcan, e-ticaret hacminde Ocak ve şubat aylarında geçtiğimiz senenin aynı devresine kıyasla sırayla yüzde 74 ve yüzde 78’lik bir artış görüldüğüne işaret ederek şu verileri verdi:

“Mart, nisan ve mayıs aylarında bilhassa hava yolu, konaklama ve eğlence sektörünün prosedür yapamamasına karşın e-ticaret hacminde aylık olarak sırayla yüzde 41, yüzde 37 ve yüzde 49 oranında artış yaşandı. Haziran itibarıyla yine ticaretin açılması ve hayatın normale dönmesiyle geçtiğimiz senenin aynı ayına göre yüzde 93’lük bir artış görüyoruz.”

Geçen sene Ocakta genel ticaret 105,9 milyar lira orantısındayken 2020’nin haziran ayında bu rakamın 104,1 milyar lira olduğunu açıklayan Pekcan, e-ticaretin de aynı dönemde 8,5 milyar liradan 18,7 milyar liraya yükseldiğini dile getirdi.

Pekcan, e-ticaretin genel ticarete seviyesine dair de “Geçen senenin ilk %50 sinde yüzde 8 seviyesinde olan e-ticaretin genel ticarete oranı, 2020’nin aynı döneminde yüzde 14,2’ye ulaştı. Bu oran, Ocak-Şubat 2020 döneminde yüzde 11,7 orantısında bulunurken, pandemi dönemiyle nisanda yüzde 16’ya, mayısta yüzde 18,4’e çıktı. Haziranda genel ticaretin yükselmesi ile da yüzde 17,4’e düştü.” dedi.

“Kartlı prosedürlerde besin pazarında yüzde 434 artış kaydedildi”

Bakan Pekcan, kartlı prosedürlere dair bilgilere de değinerek, “Yılın ilk 6 ayında geçtiğimiz seneye göre beyaz eşyada yüzde 90, giyim, ayakkabı ve aksesuarda yüzde 45, elektronikte yüzde 58, ev, bahçe, mobilya ve dekorasyonda yüzde 95, besin pazarında yüzde 434, yazılımda yüzde 116 artış kaydedildi.” diye konuştu.

Kartlı prosedürlerde hava yolları pazarında yüzde 42, seyahat ve nakliyecilikte yüzde 51, konaklamada yüzde 42, eğlence ve sanat etkinliklerinde yüzde 24 ve vasıta kiralamada yüzde 10 düşüş görüldüğünü bildiren Pekcan, il bazında bu prosedürlerde e-ticaret hacminin genel ticarete oranının İstanbul’da yüzde 14, Eskişehir’de yüzde 12,2, Kırklareli’nde yüzde 12,1, Tekirdağ’da yüzde 11,9 ve Çanakkale’de yüzde 11,7 olduğunu bildirdi.

e-Ticaret kanalıyla yapılan harcamalar

Pekcan, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını döneminde mart, nisan ve mayıs aylarında e-ticaret kanalıyla yapılan harcamaları geçtiğimiz senenin aynı dönemiyle kıyaslayarak şunları kaydetti:

“Bu harcamalara bakıldığında besin ve süpermarkette yüzde 420, kimyasal, deterjan ve kolonyalarda yüzde 169, beyaz eşyada yüzde 102, anne bebek ürünlerinde yüzde 86 artış görüyoruz. Konaklamada yüzde 80, seyahat ve nakliyecilikte yüzde 76, hava taşımacılığında yüzde 75 azalma oldu.”

Pekcan, bakanlığın “e-Ticaret” sitesinden bu verilerin en sağlıklı şekilde yayınlanması, bulguların güncel ve aktif tutulması amacıyla gayret gösterdiklerini de sözlerine ekledi.

Etiketler

Admin

Ajans Haberlerini Naklen Sizlere Aktarıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri