Ekonomi

Bakan Karaismailoğlu: Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattını yapması gerekenler yapmadığı için üzerimize aldık

18 ay da bir metro hattı amacıyla rekor sayılacak bir süre.

Abone Ol  
 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Başakkent-Kayakent Metro Hattı’na ilişkin, “Bu metro hattını da, yapması gerekli olanlar yapmadığı amacıyla, vatandaşımızın gereksinimlerini karşılamak tarafında Cumhurbaşkanı’mızın talimatlarıyla üzerimize aldık. İnşallah 18 ay gibi kısa bir sürede vatandaşımızın hizmetine sunacağız. 18 ay da bir metro hattı amacıyla rekor sayılacak bir süre. İnşallah hedefimiz burayı 18 ayda tamamlamak.” dedi.

Karaismailoğlu, yapımı süren Başakkent-Kayakent Metro Hattı’nın Başakkent Çam ve Sakura Şehir Hasadetsi istasyonunda araştırmalarda bulunarak açıklama yaptı.

Türkiye’nin her yanından özverili çalışmaların yürütüldüğünü açıklayan Karaismailoğlu, ülke genelindeki 3 bine yakın şantiyede hummalı bir şekilde çalıştıklarını söyledi.

Vatandaşların yaşam kalitesini sağlamlaştırmak amacıyla gayret ettiklerini açıklayan Karaismailoğlu, “Dünyanın gıpta ile baktığı mühendislik projeleri bir doğrultudan devam ediyor. Vatandaşlarımızın hayatını basitleştiren gereksinimler da bir doğrultudan gideriliyor. Bir doğrultuda Çanakkale Köprüsü bir doğrultuda Beğendik Köprüsü, Botan Çayı. Bir doğrultuda Eğribel Tünelleri bir doğrultuda metrolar, bir doğrultuda süratli trenler… Tüm dünyanın en büyük projeleri ülkemizde yapılıyor.” diye konuştu.

Geçen hafta Ankara-Niğde Otoyolu’nun 170 kilometrelik bölümünü açtıklarını anımsatan Karaismailoğlu, daha evvel de İstanbul’da, Marmaray ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün bitirilip vatandaşın hizmetine sunulduğunu aktardı.

“Kuzey Marmara Otoyolu’nun 5. kesimi 19 Eylül’de tamamlanacak

Karaismail”oğlu, 19 Eylül’de Kuzey Marmara Otoyolu’nun 5. kesimini tamamlayacaklarını belirterek, 400 kilometrelik aksın İzmit bölgesinin trafiğini rahatlatacağını söyledi.

Karaismailoğlu, şu şekilde konuştu:

“Kuzey Marmara Otoyolu’nun 6. kesimini de inşallah 21 Aralık olarak hedefledik, onu da hizmete açacağız. Tüm bu çalışmalarda bulunduğu gibi, Türkiye’mizin her bir noktasındaki çalışmadan İstanbul da istifade ediyor. İstanbul’da da çok mühim çalışmalarımız var. Genellikle metro bölümünde İstanbul’da devam eden çok mühim yatırımlarımız var. Şu an içersinde bulunduğumuz Başakkent Çam ve Sakura Hasadetsi’nin metro istasyonunun bulunduğu Metrokent-Kayakent Hattı’mız, İstanbul’da yaptığımız yatırımlardan yalnızca bir adetsi.

Mevcut hattımız 6,5 kilometre uzunluğunda. 4 adet istasyon bulunmakta hat üzerinde. Metrokent’ten başlıyor, Onurkent, içersinde bulunduğumuz kent hasadetsinin bulunduğu istasyon, Kayakent 15. Bölge ve Kayakent Merkez olmak üzere 4 istasyondan teşekkül. İnşallah bu hat bittiğinde hem Çam ve Sakura Hasadetsi’ne vatandaşlarımızın ulaşımı çok basitleşecek hem de İstanbul’daki bir metro ağının mühim bir kesimini tamamlamış olacağız. Bu hattın bitimiyle birlikte Güngören, Bahçelievler, Bağcılar, Bakırköy, Başakkent’deki vatandaşlarımızın havalimanı ulaşımını da sağlamış olacağız. İnşallah bizim şu an yapımı devam eden Halkalı-Havalimanı Hattı’mız da bitirildiğinde bu bölümde hayat sürdüren halkımızın hem hasadetye ulaşımı hem de havalimanına ulaşımı sağlanmış olacak.”

“Tavşantepe-Sabiha Gökçen Hattı’nı önümüzdeki senenin sonları gibi bitirmeyi hedefliyoruz”

Karaismailoğlu, Başakkent-Kayakent Hattı’yla bağlantılı olan Bakırköy Sahili-Kirazlı arasındaki hattın da gene Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı doğrulusunda özverili bir şekilde yapıldığını söyledi.

Bu hattı da dehemmiyete almalarıyla Bakırköy sahilden binen bir vatandaşın D-100 Karayolu üzerinden Bahçelievler, Bağcılar ve Güngören’i geçerek Metrokent İstasyonu’ndan Kayakent İstasyonu’na kadar erişebileceğini söyledi.

Karaismailoğlu, 7,5 kilometre uzunluğundaki Tavşantepe-Sabiha Gökçen Hattı’ndaki çalışmaların da devam ettiğini belirterek, şunları kaydetti:

“Tavşantepe-Sabiha Gökçen Hattı’nı inşallah önümüzdeki senenin sonları gibi bitirmeyi hedefliyoruz. Yine 7,5 kilometrelik bir hatla havalimanı metro bağlantısını sağlamış olacağız. Bu da Kadıköy-Kartal Hattı’nın Sabiha Gökçen bağlantısı olacak. En mühim ve en uzun çalışmalarımızdan bir adetsi de, 37,5 kilometre uzunluğundaki Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Hattı’mızda da büyük bir çalışma var. Malumlarınız geçtiğimiz hafta araçlarımız gelmeye başladı, rayları inmeye başladı. Bir müddet sonra da test sürüşlerine başlayacağız. İnşallah Gayrettepe-Kağıthane İstanbul Havalimanı Hattı’mızın 2021 Nisan ayı itibarıyla Kağıthane-Havalimanı arasını, inşallah eylül ayı itibarıyla da tamamını bitirmiş olacağız.

31,5 kilometrelik Halkalı-Havalimanı Hattı’mız da bitirildiğinde burada tamamıyla bir metro ağı oluşmuş oluyor. İstanbul’un altını resmen örümcek ağı gibi örmüş olacağız. Bakanlığımızın İstanbul’da yapımını sürdürdüğü metro hattı yatırımları 91 kilometre uzunluğunda. İstanbul’da çalışan metro uzunluğu ise 233 kilometre ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız yatırımlarını tamamladığında toplam metro hattı uzunluğu 324 kilometreye çıkacak.”

“2. TBM makinesinin de montajı tamamlandı”

Karaismailoğlu, Marmaray’ı da bakanlık olarak tamamladıklarını ifade ederek, Marmaray’ın Halkalı’daki bitimiyle birlikte İstanbul Havalimanı bağlantısını da tamamlayacaklarını söyledi.

İstanbul Havalimanı-Gayrettepe bağlantısının Başakkent-Kayakent Metro Hattı ile bağlantılı olacağını geneleyen Karaismailoğlu, şu şekilde konuştu:

“Malumunuz daha evvel burada bir merasim yapmıştık. Yine bu hasadetmizin yollarını yapması gerekli olanlar yapmadığı amacıyla vatandaşlarımızın hasadetye bir an evvel ulaşması amacıyla bir ay gibi kısa bir sürede hasadetmizin kara yolu bağlantısını sağlayıp vatandaşlarımızın hizmetine sunmuştuk. Yine bu metro hattını da, yapması gerekli olanlar yapmadığı amacıyla, vatandaşımızın greksinimlerini karşılamak tarafında Cumhurbaşkanı’mızın talimatlarıyla üzerimize aldık. İnşallah 18 ay gibi kısa bir sürede vatandaşımızın hizmetine sunacağız. 18 ay da bir metro hattı amacıyla rekor sayılacak bir süre. İnşallah hedefimiz burayı 18 ayda tamamlamak.

Biliyorsunuz Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi nisan ayının sonucunda çıkmıştı. Biz de mayıs ayı sonu gibi burayı devraldık. Devraldığımızda yüzde 8’ler düzeyindeydi. Zaten bir senedir da hiçbir çalışma yoktu. İnşallah büyük bir özveriyle ilerliyoruz. Şu anda bir adet tünel açma makinesi (TBM) çok süratli bir şekilde çalışıyor. Bugün de ziyaretlerini yaptık. Burada 2. TBM makinesinin de montajı tamamlandı. Bir hafta ortamında 2. TBM makinesi de başlayacak.”

“En büyük sevincimiz, vatandaşımızın bu yaptığımız işleri kullandığında duyacağı mutluluktur”

Adil Karaismailoğlu, 6,5 kilometrelik hattı İstanbulluların hizmetine sunacaklarını belirterek, Başakkent Çam ve Sakura Hasadetsi’nin dünyanın en çağdaş hasadetlerinden biri bulunduğunu ve metro bağlantısının büyük ehemmiyet taşıdığını kaydetti.

Karaismailoğlu, sözlerini şu şekilde tamamladı:

“Vatana millete hizmet etmek nasip işidir. Biz de sayın Cumhurbaşkanı’mızın önderliğinde memleketimizin her bir noktasında vatandaşımızın duasını alabilmek amacıyla uğraşıyoruz. Her vakit söylediğimiz gibi gene söylüyoruz; bizim en büyük sevincimiz, vatandaşımızın bu yaptığımız işleri kullandığında duyacağı mutluluktur. Bu yorgunluğumuzu giderecek olan tek şey de odur. Biz de onun amacıyla gece-gündüz, tüm arkadaşlarımız ve tüm ekibimizle birlikte büyük bir özveriyle çalışıyoruz.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri