Ekonomi

Aldatıcı indirimli satış yapanlara ceza yağdı

 Reklam Kurulunun denetimleri sonucunda, indirimli satış programları ve sipariş iptalleriyle alakalı mevzuat hükümlerine aykırı davranan firmalara son bir senede toplam 1 milyon 200 bin 744 lira idari para cezası uygulandı.

Abone Ol  
 

Reklam Kurulunun denetimleri sonucunda, indirimli satış programları ve sipariş iptalleriyle alakalı mevzuat hükümlerine aykırı davranan firmalara son bir senede toplam 1 milyon 200 bin 744 lira idari para cezası uygulandı.

Ticaret Bakanlığından oluşturulan yazılı açıklamada, Reklam Kuruluna tüketicilerce son dönemde oluşturulan başvuruların indirimli satışlar hususu ile alakalı yoğunlaştığı belirtildi.

Kurulun araştırmaları sonucunda, bilhassa internet siteleri üzerinden oluşturulan kampanyalarda, ürünlerin pazar fiyatlarının çok üzerindeki bedellerden indirim yapılarak satışa sunulduğu bildirilen açıklamada, indirimin hangi ürünleri kapsayacağına yönelik tüketicilerde mana karışıklığına yol açacak ifadelerle tanıtımların yapıldığının belirlendiği kaydedildi.

Ayrıca indirimin devresine dair bilgilendirme yapılmadığının ve ürünlerin daimi olarak indirimli fiyatla satışa sunulduğunun belirleme edildiği bilgi kapasitesine yer verdiği açıklamada, beşli ve altılı paketler durumunda indirimli olarak satışa yapan ürünlerin tek tek satın alındığında fiyatının daha düşük bulunduğunu meydana koyan programların saptandığı belirtildi.

Tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunmasını hedefleyen alakalı mevzuat kapsamında, “indirimli satış reklamları”nda uyulması gereken temellerin belirlendiği hatırlatılan açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:

“İnternet sitesi, afiş, broşür, kısa mesaj, satış yerleri içersinde ve dışında yer alan ilanlar gibi mecralarda bir mal ya da hizmete dair indirim yapıldığını bildiren bir ibare yer alması durumunda, ilk olarak indirimli satışın başlangıç ve bitiş tarihleriyle indirimli olarak satışa sunulan mal ya da hizmetin miktarı sınırlı ise bu miktarın açık ve anlaşılır bir biçimde vurgulanması zorunludur. Hangi mal ya da hizmetlerin indirimli satışa husus edileceği ya da ne kadar indirim yapılacağı hususlarında mana karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek ya da aslında olmasından daha çok indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade ya da görüntülere yer verilemez. Yapılan indirimin miktarı ya da seviyesi hesaplanırken indirimli fiyattan bir önceki fiyatın temel alınması gerekiyor olup indirimli satışa husus edilen mal ya da hizmetlerin indirimden önceki fiyattan daha düşük fiyatla satışa sunulduğunun ispatı da reklam veren kuruluşa aittir.”

Açıklamada, anılan çerçevede şikayetlerin bilhassa ürünlerin fiyatları hususu ile alakalı yoğunlaştığı göz önüne alındığında, firmaların indirimin sayısını hesaplar iken ürünün pazarda bulunduğu proses ortamında gerçekleşmeyen fiyatları kullanmamaları gerektiği kaydedildi.

Söz hususu hesap yapılırken bunun dışında ürünün fiyatı vakit içerisinde düştüyse, ürünün satışa sunulduğu ilk fiyatın kullanılmamasının önemine işaret edilen açıklamada, indirimli satış kampanyalarının sürelerinin iş yeri açılışı, devri, kapanışı, adres ya da etkinlik hususu değişikliğinde 3 ayı, tasfiye durumunda ise 6 ayı, alış veriş festivallerinin süresinin bir sene içerisinde 60 günü geçemeyeceği bildirildi.

İnternetten satın alınan ürünlere yönelik satış iptalleri

Açıklamada, indirimli satış kampanyalarıyla alakalı tüketicilerin yoğun şikayette bulunduğu başka bir hususun internet siteleri üzerinden satın alınan ürünlerde yaşanan sipariş iptalleri bulunduğu belirtildi.

Başvurular ele alındığında sorunun, pazar şartlarına göre ideal fiyatlarla satışa yaşanan ürünlere dair siparişlerin satıcılar doğrulusunda stok yetersizliği, tedarik sorunu gibi sebeplerle iptal edilmesinden ve daha sonra aynı ürünlerin yüksek fiyattan yine satışa sunulması nedeniyle meydana çıktığı belirleme edildi.

Açıklamada, bu eylemlerin, “haksız ticari uygulama” olarak kabul edildiğinin ve indirimli satışlar hususu ile alakalı kaçınılması gereken eylemlerden bulunduğunun altı çizildi.

Son bir senede 1,2 milyon lira para cezası kesildi

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a aykırı eylemlerde belirleme edilen firmalar ile alakalı reklamın yayınlandığı mecraya göre 10 bin 476 lira ile 419 bin 126 lira arasında değişen miktarlarda para cezası uygulandığı ifade edilen açıklamada, “Bakanlığımız Reklam Kurulu doğrulusunda yürütülen denetimler neticesinde, indirimli satış programları ve sipariş iptalleriyle alakalı mevzuat hükümlerine aykırı davranan firmalara son bir senede toplam 1 milyon 200 bin 744 lira idari para cezası uygulandı.” bilgi kapasitesi aktarıldı.

Açıklamada, idari yaptırımlara maruz kalmamak amacıyla tüketicilere mal ve hizmet yayınlayan firmaların mevzuat hükümlerine ideal davranmaları ikazında da bulunuldu.

Etiketler

Admin

Ajans Haberlerini Naklen Sizlere Aktarıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri