EkonomiGenel

7. Perakende Teknolojileri Konferansı

Boyner Üst Yöneticisi (CEO) Eren Çamurdan, takım olarak mükemmel müşteri tecrübesi sunmak için lüzumlu bütüncül kanal manasına gelen Omnichannel yatırımlarına ehemmiyet verdiklerini belirterek, "Şu anda bizim boyner.com satışlarımız toplam satışımız içinde pandemi etkisini ayırsanız bile yüzde 20 seviyelerine geldi. Morhipo'yla bir arada grubun satışı yüzde 40'lar seviyesinde. Zaten "omni" olmak zorundayız. Bunun ikinci bir seçeneği yok." dedi.

Abone Ol  
 
71 / 100

Boyner Üst Yöneticisi (CEO) Eren Çamurdan, takım olarak mükemmel müşteri tecrübesi sunmak için lüzumlu bütüncül kanal manasına gelen Omnichannel yatırımlarına ehemmiyet verdiklerini belirterek, “Şu anda bizim boyner.com satışlarımız toplam satışımız içinde pandemi etkisini ayırsanız bile yüzde 20 seviyelerine geldi. Morhipo’yla bir arada grubun satışı yüzde 40’lar seviyesinde. Zaten “omni” olmak zorundayız. Bunun ikinci bir seçeneği yok.” dedi.

Çamurdan, 7. Perakende Teknolojileri Konferansı’nda düzenlenen “Yeni Normalde Omnichannel Başrolde” panelinde yaptığı konuşmada, bütün dağıtım ve etkileşim kanallarının birleşik ve kesintisiz bir şekilde kullanılarak mükemmel bir müşteri tecrübesi sunulması manasına gelen Omnichannel çözümleri hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Boyner Grubun 30 senedir hareketlerinin odağına müşterilerini oturttuğunu ifade eden Çamurdan, perakende enstrümanlarının tamamını müşteri ihtiyaç larına en doğru yanıt verebilecek şekilde kullandıklarını anlattı.

Çok kategorili mağazacılık bölümünde etkinlik gösterdiklerini açıklayan Çamurdan, yalnızca kendilerine ait 550’nin üstünde marka ile tüketiciye hizmet sunduklarını söyledi.

Çamurdan, şu şekilde konuştu:

“Müşterimiz bir spor ayakkabı aldığında, ‘Bunun çocuk modeli yok mu? Çocuğumla aynı modeli giyinmek istiyorum’ diyor. Normalde rastgele bir spor mağazasında bunu sormaz ama bizim mağazamızın çocuk kategorisi de bulunduğu için bu soruyla karşılaşabiliyoruz. Tüm bunların sonucunda esasen teknolojinin, çevrimiçi alışverişin son 10 yıldaki gelişimine bakarsak, bunun ardından 8-9 aylık pandemi etkisini de düşünecek olursak ivme 3-5 katına çıktı. Hem ihtiyaç hem de gelişim anlamında.”

Türkiye’de mağazalarında ilk ücretsiz Wi-Fi hizmetini yayınlayan marka olduklarını izah eden Çamurdan, perakendenin bundan sonra ürünle değil deneyimle öne çıkan bir yapıya kavuştuğunu söyledi.

Grubun içinde Omnichannel kavramını bundan sonra “all-line” olarak isimlendirdiklerini açıklayan Çamurdan, müşteri tecrübesini tedavi etmek için sıksık iyileştirmeler yaptıklarını kaydetti.

– “Boyner Grubun kültürü esasen ‘Omni kültürünü’ besliyor”

Çamurdan, grubun satışlarına ilişkin, “Şu anda bizim boyner.com satışlarımız toplam satışımız içinde pandemi etkisini ayırsanız bile yüzde 20 seviyelerine geldi. Morhipo’yla bir arada grubun satışı yüzde 40’lar seviyesinde. Zaten “omni” olmak zorundayız. Bunun ikinci bir seçeneği yok.” ifadelerini kullandı.

Kişiselleştirme, mağaza içi servisler, satış ardından servisler gibi konularda sıksık bir inovasyon arayışı içinde olduklarını izah eden Çamurdan, bubugünküde mağazaya gelen müşterilerin son derece şuurlu yaklaştığını söyledi.

Çamurdan, şu verileri verdi:

“Müşteri mağazaya şuurlu ve tecrübeli bir şekilde geliyor. Çok amaçlı bir şekilde geliyor bundan sonra. Bu bizi de diri tutuyor, geliştiriyor. Kariyerimde önceden bir ayakkabı markası yönetiyordum. Kunduracılık diye bir şey vardı ve o kunduracı gelirdi anlatırdı ayakkabıyı. ‘El işçiliğiyle yapılmış, şu şekilde deri’ diye. Zaten bundan sonra müşteri geldiği zaman onu bilir durumda geliyor. Geçen gün bizim bir mağazada yaşadım, ‘Yok canım, o öyle değil’ dedi bir müşteri izah eden satıcıya. Satış elemanı da kendini ilerletmek zorunda. Yani yalnızca işin dijital ebatı değil gerçekten eğitsel ebatı da gelişiyor, toplamda hep bir arada gelişiyoruz ve bunun ana noktalarından biri de ‘Omni kültürü’ oluyor sanırım.

Boyner Grubun kültürü esasen ‘Omni kültürünü’ besliyor. Perakendenin ihtiyaç ları ve Kovid’in ivmeyi artırması bizleri Omnichannel konusu ile ilgili çok daha konsantre bulunduğumuz bir devreye getirdi.”

– “Dijitali hayatımızın her noktasına oturtmaya çalışıyoruz”

MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Göksenedirım, bugünkü tüketicisinin ürüne istediği yerden ulaşmak ve istediği yerden teslim alabilmek istediğini belirterek, MediaMarkt olarak bu ihtiyaç lara göre bir çalışma modeli kurguladıklarını söyledi.

Tüketici taleplerinin markaları Omnichannel yatırımlarına sevk ettiğini izah eden Göksenedirım, şunları kaydetti:

“İster mobilden ister mağazadan ister ekrandan, nereden başlarsa yolculuk, hepsini birbirine bağlayabilmeniz lazım. Biz de bunun bilincinde olarak seneler önce dijitalleşme konusu ile ilgili adımlarımızı attık. Burada ana vizyonumuz olan ‘Kaliteli, hızlı büyüme’ çerveçesinde ilerliyoruz. Şu anda Avrupa’nın açık ara 1 numaralı elektronik perakendecisi olarak tabii liderin üstüne de düşen görevin bu olması lazım. Burada da bütün yenilikleri getiriyor olması lazım tüketicilerine. Biz de bunu yapar iken bir yandan oldukça kategori yönetimimizi iyi yapmak, bir yandan çalışanlarımızı doğru eğitmek, bir yandan müşteri memnuniyetlerini en yukarı çekmek için müşteri yolculuklarını analiz ederek burada dijitali hayatımızın her noktasına oturtmaya çalışıyoruz.”

– “Mağazalarımıza kiosklar yerleştirdik”

Göksenedirım, dijital eksenli hizmet sunarken mağazalarla e-ticareti birbirine bağlama konusu ile ilgili mühim çalışmalar yaptıklarını ifade ederek, altyapı yatırımlarıyla sistemleri birbirine birleşik ettiklerini anlattı.

Kuvvetli bir e-ticaret altyapısını kurduktan sonra buna, doğru ödeme modellerini birleşik ettiklerini açıklayan Göksenedirım, şunları kaydetti:

“Sistemleri birleşik eder iken önümüze fırsatlar çıktı. Örneğin, internetten satın alıp mağazadan teslim alabilmek konusu ile ilgili bir fonksiyon geliştirdik. Arkasından mağazada tespit edilen müşteriye internetteki her şeyi sunabilmek için mağazada sipariş konusunu yaşama geçirdik. Bunun için ilk etapta mağazalarımıza kiosklar yerleştirdik. Bir de bu ‘sonsuz raf’ diye tanımladığımız dehemmiyetin de başlangıcı oldu aynı zamanda. Mağazada olan olmayan bütün ürünleri bir ‘sonsuz raf’la sunabildik müşterilerimize.

Ardından mağazadaki çalışanlarımızın her birine lüzumlu yazılıma sahip bir tablet sunarak mağazadan sipariş oluşturmayı yaşama geçirdik. Yani mağazaya geldiği zaman orada olmayan bir ürünü bizim rastgele bir depomuza ya da müşterimizin istediği rastgele bir noktaya ya da tekrar o mağazaya getirme fonksiyonunu yaşama geçirdik.”

Göksenedirım, son olarak da mağazadan yakındaki adreslere teslimat hizmetini de yaşama geçirdiklerini kaydetti.

– “Müşterilerimizin yenilikçi proje ve fikirleri devreye almalarına yardımcı oluyoruz”

Logo Perakende Çözümleri Satış Direktörü Kutadgu Aslan, bir teknoloji şirketi olarak şirketlerin dijital dönüşümünde mühim bir rol oynadıklarını söyledi.

Kovid-19 pandemisinin bütün şirketlerin dijital dönüşümüne liderlik ettiğini açıklayan Aslan, “Dünya öyle bir değişik halle karşılaştı ki şirketler bu nahoş hal nedeniyle daha önceden kendilerine yayılan dönüşüme hızla adapte olmaya başladı.” dedi.

Omnichannel yatırımlarının ehemmiyetini önceden fark etmiş şirketlerin pandemi sürecine daha hazırlıklı girdiğini izah eden Aslan, “Bugün herdurumda bizler de dahil hiçbir şirketin dönüşmek gerektiğine karşı çıkmadığı bir dönemdeyiz. Biz dünyada nelerin değişeceğini ve dönüşeceğini meydana koyarak çözüm ve hizmetlerimizi bu yönde bir plan dahilinde geliştiriyoruz. Bu da bize esneklik ve çeviklik kazandırıyor. Bu gibi kriz hallerinde altyapımızı kullanan müşterilerimizin bir taraftan yaşamsal hareketlerini sürdürmesine eşlik eder iken bir taraftan da yenilikçi proje ve fikirleri devreye almalarına yardımcı oluyoruz.” verilerini verdi.

Logo’nun ilk cloud yatırımını perakende sektörüne çözüm yapan departmanı meydana getirmek için yaptığını açıklayan Aslan, “Logo ana omurgasındaki ERP ürünleri için de cloud’ın aşamalarını geliştiriyoruz. Birçok şirketin binlerce mağazasını regülasyonlara makul olacak şekilde yurt içindeki en iyi data merkezlerinde işletiyoruz. Şirketlerin sunucuymuş, veri tabanıymış, emniyet donanımları, yazılımlarıymış, bu sistemlerin bakımlarıymış… Şirketlerin perakende mağazacılık yazılımları kapsamında bu gibi teknik konulardan uzaklaşmasını sağlıyoruz. Markalarla daha çok yenilikçi iş fikirleri konuştuğumuz, daha az teknik ayrıntıya girdiğimiz bir iş modeliyle çalışıyoruz biz.” diye devam etti.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
son dakika haberler aktüel ürünler bim aktüel ürünler a101 aktüel ürünler altın kaç para oldu dizi reyting sonuçları güncel haberler asgari ücret maaşlar en son çıkan telefon modelleri dünyadaki son gelişmeler transfer haberleri savunma sanayi tiyatro saatleri